احمد حسین فلاحی نماینده مردم همدان و عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره تاثیر مصوبات جدید مجلس بر حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت: فلسفه این قانون تسهیل مجوز ها، رفع موانع و حل قوانین دست و پا گیر از شرکت های دانش بنیان است. در جای جای این ماده و تبصره ای که در ذیل آن آمده سعی شده است که زمینه ای ایجاد شود تا پشتوانه ای برای این شرکت ها ایجاد و از آنان حمایت شود. 

وی درباره نحوه حمایت سازمان های مختلف از این شرکت ها اظهار کرد: از این به بعد زمینه های همکاری، پشتیبانی سازمان ها و نهاد ها همچنین راهکار های قانونی برای شرکت های دانش بنیان اضافه خواهد شد. پس از ابلاغ این قانون تحولی را در شرکت های دانش بنیان شاهد خواهیم بود چراکه حمایت سازمان ها و نهاد های مختلف پای کار می آید.

 عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درحال حاضر اختیارات زیادی به معاونت علمی ریاست جمهوری و پارک های فناوری داده شده است علاوه بر این شرکت های خلاق پیش از این قانونی نداشتند اما اکنون به مجموعه دانش بنیان ها اضافه شدند.

فلاحی با اشاره به اینکه حمایت ها، قراردادها و روابط دستگاه ها از لحاظ پژوهشی در این زمینه پای کار آمدند خاطر نشان کرد: در اکثر موارد این همکاری ها توسعه یافته و راه برای شرکت های دانش بنیان باز شده تا از هرطرف برای رشد خود کمک گیرند.

وی در پایان ضمن امیدواری درخصوص نقش پررنگ تر این شرکت ها تصریح کرد:  شرکت های خلاق و دانش بنیان درسال آینده پیشرفت بیشتری خواهند داشت ما همچنین دستگاه های مختلف باید با انعقاد قرار داد های پژهشی از آنان حمایت به عمل بیاورند.

انتهای پیام/