محمد صالح پالیزبان، عضو تیم‌ ملی کامپوند، درباره شکست رکورد ایران بعد از هفت سال در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: مسابقاتی که برگزار شد انتخابی تیم ‌ملی برای تعیین نفراتی که باید در اردوهای تیم ‌ملی شرکت کنند بود. در کل مسابقات خوبی بود و همه با انگیزه آمده بودند، خوشبختانه موفق شدم رکورد ایران را چند نمره ارتقا بدهم. قبل از من این رکورد با امتیاز در اختیار آقای اسماعیل عبادی بود. خوشحالم که بعد از هفت سال موفق شدم با امتیاز ۷۱۳ این رکورد را به نام خودم به ثبت برسانم.

وی خاطرنشان کرد: از قبل هم برای ثبت این رکورد برنامه داشتم به دفعات این امتیاز را در تمرینات به دست آورده بودم، منتظر بودم که در نخستین رویدادی که برگزار می‌شود این رکورد را ثبت کنم که خوشبختانه این اتفاق در یک مسابقه رسمی آنهم انتخابی تیم‌ ملی رخ داد. مسابقات انتخابی از هر جهت یک رویداد بی حرف و حدیث است چون هم همه داوران با دقت رکوردها را ثبت می‌کنند و هم تست دوپینگ گرفته می‌شود. اسفند مسابقات کاپ آسیا را داریم که به میزبانی تایلند برگزار خواهد شد و امیدوارم در این رویداد هم بتوانم نماینده شایسته‌ای برای کشورم باشم.  

عضو تیم ‌ملی کامپوند در ادامه درباره حذف این رشته از بازیهای آسیایی بیان کرد: ابتدا بر اساس تصمیم کمیته آسیا و کمیته ملی المپیک ایران قرار بود که رشته کامپوند در بازیها نباشد اما خوشبختانه برنامه تغییر کرد و کامپوند هم به بازیها اضافه شد. خوشحالم از این بابت قطعا تلاش خواهیم کرد و مانند ادوار گذشته بهترین نتیجه ممکن را کسب کنیم.

پالیزبان در پایان گفت: اتفاق خوبی که در حال حاضر برای کامپوند رخ داده است حضور حتمی این رشته در بازیهای المپیک ۲۰۲۸ آمریکاست و قطعا انگیزه همه ورزشکاران شاغل در این رشته دو چندان می‌شود. کامپوند در المپیک پاریس به صورت آزمایشی حضور خواهد داشت ولی برای المپیک ۲۰۲۸ به صورت رسمی.   

انتهای پیام//