شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

ناتو متعهد نشده که اعضای جدید به این پیمان اضافه نکند

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا شامگاه جمعه گفت که موضوع اوکراین، محور اصلی مذاکرات روز دوشنبه واشنگتن با مسکو خواهد بود. وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: «ادعا‌های روسیه در مورد نیت ناتو نادرست بوده و ائتلاف متعهد نشده است که اعضای جدید به این پیمان اضافه نکند».

ناتو متعهد نشده که اعضای جدید به این پیمان اضافه نکند

 «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا شامگاه جمعه گفت که موضوع اوکراین، محور اصلی مذاکرات روز دوشنبه واشنگتن با مسکو خواهد بود.

وی که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، افزود: «راه حل دیپلماتیک درباره اوکراین امکان پذیر بوده و ارجحیت دارد که این در صورتی است که روسیه آن را برگزیند».

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: «همانطور که گفته بودم، تهاجم علیه اوکراین با پیامدهای سنگینی همراه خواهد بود».

وی تاکید کرد: «هرگونه پیشرفت در مذاکرات با روسیه باید در شرایط کاهش تنش باشد و آمریکا به دیپلماسی پایبند بوده و خواستار روابطی ثابت با روسیه است».

بلینکن گفت: «خواسته‌های امنیتی روسیه غیرقابل قبول است و روسیه از ما می‌خواهد که بر ناتو و نه تجمع نیروهایش در مرز اوکراین تمرکز کنیم».

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: «ادعاهای روسیه در مورد نیت ناتو نادرست بوده و ائتلاف متعهد نشده است که اعضای جدید به این پیمان اضافه نکند».

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی نیز شامگاه جمعه گفت: «ناتو بر سر اصل پذیرش هیچ کشوری در این ائتلاف، سازش نخواهد کرد و هیچ تصمیمی درباره امنیت اروپا بدون آن اتخاذ نخواهد شد».

دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی اضافه کرد: «به تقویت نیروهای نظامی اوکراین در حمایت از آنها برای مقابله با روسیه ادامه می‌دهیم و اوکراین کشور مستقل با حق حاکمیت بوده و حق دفاع از خود را دارد».

استولتنبرگ افزود: «خطر جدی در خصوص درگیری در مرزهای اوکراین وجود دارد ».

وی تاکید کرد: «روسیه نمی‌تواند شروط خود را به صورت یکجانبه بر پیمان آتلانتیک شمالی تحمیل کند».

«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه نیز امروز (جمعه) گفت که روسیه با انجام مذاکرات مستقیم با آمریکا بر سر اوکراین در تلاش است تا اتحادیه اروپا را دور بزند.

 

منبع: انتخاب