«محمود عباس زاده مشکینی» نماینده مردم مشکین شهر و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار برنا در رابطه با حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا گفت: در شرایطی که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در این دولت، آسیا محوری و همسایه محوری است، اقدام این نهاد ورزشی در حذف دو تیم محبوب جمهوری اسلامی از مسابقات آسیایی به نوعی یک خودزنی محسوب می‌شود رفتار AFC را یک رفتار غیر ورزشی تلقی می‌کنیم.

وی با بیان این جمله که بخشی از حلاوت و شیرینی و جذابیت جام باشگاه‌های آسیا به حضور ایران وابسته است تصریح کرد: حضور تیم‌های ایرانی در لیگ باشگاه‌های آسیا به بازی جذابیت و ارزش می‌نهد. در دولت گذشته در زمینه ورزش ضعف‌هایی را شاهد بودیم اما در این دولت وزارت ورزش همه تلاش خود را برای ارتباط با این نهادها به کار برد و سیاست همکار محورانه را در پیش گرفته است. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در این دولت سعی شده تا اشتباهات قبل جبران شود، این نهاد بین المللی اگر مطالبه ای دارد می‌تواند از راه‌های بهتری راه مذاکره را در پیش بگیرد تا اختلافات را حل و فصل کند. اقدام این مجموعه برای حذف دو تیم قدرتمند و محبوب ایرانی به نفع ورزش آسیا نیست. حتی اگر انگیزه سیاسی هم در پس این تصمیم وجود داشته باشد یک خسارت و آسیب به آسیا وارد خواهد کرد.

عباس زاده مشکینی با بیان این جمله که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همه جوانب سیاسی اقدام AFC را مورد بررسی قرار می‌دهد گفت: کمیسیون قطعا این موضوع را مورد پیگیری خود قرار خواهد داد. باید آقایان دولت قبل در برابر عملکرد خود پاسخگو باشند. متاسفانه دولت قبل به آسیا و نهادهای آسیایی حتی در حوزه ورزش توجهی نداشت و این موضوع را مورد غفلت قرار داده بود.

وی در پایان افزود: سلطانی فر باید در برابر اقدامات خود پاسخگو باشد زیرا مباحث ورزشی کشور را تحت تأثیر رفتار های سیاسی قرار داده بود و آسیب های زیادی را بر ورزش تحمیل کرد. سلطانی‌فر هیچ کاری برای ورزش انجام نداد.

انتهای پیام/