«مجتبی یوسفی» نماینده اهواز و عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار برنا در رابطه با حذف دو تیم استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا گفت: از جمله موضوعاتی که مجلس مورد پیگیری خود قرار داده، شفافیت در حوزه‌ مدیریتی از جمله در ورزش کشور است که همه تصمیم‌گیری‌ها را شامل می‌شود، خصوصا اقدامات خصولتی‌ها که عملا مشکلاتی را به کشور تحمیل کرد، همچنین مجلس سوء مدیریت‌هایی که در حوزه ورزش شاهد آن بودیم را مورد بررسی و پیگیری خود قرار می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به قراردادهای منعقد شده در دولت قبل در حوزه ورزش بیان کرد: قراردادهایی که در چند سال اخیر منعقد شده نشان دهنده این است که براساس رانت بوده و یا در خوش بینانه‌ترین حالت ممکن دقت کامل را براساس حقوقی به انجام نرسانده‌اند که منجر شده روزانه ورزش کشور در قراردادهای مختلف محکوم شود. یکی از سوء مدیریت‌ها به عدم پیگیری مناسب در بخش مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است که عملا این عرصه به جولانگاه مدیران سیاسی در دولت‌های قبل تبدیل شده بود و افرادی مدیریت را به دست گرفته بودند که تجربه کافی در حوزه ورزش یا بخش فوتبال را نداشتند، سو مدیریت این افراد در نهایت سبب شد تا اخطارهایی را ورزش کشور متحمل شود. متاسفانه اقدامات لازم در زمان خود انجام نشد و این تذکرات مورد توجه قرار نگرفت که در نهایت چنین سرنوشتی را برای این دو تیم رقم زد. 

نماینده مردم اهواز گفت: مجلس مقصران در حوزه ورزش را به دستگاه قضایی معرفی خواهد کرد. جلساتی در کمیسیون اصل نود و کمیسیون فرهنگی برگزار شد. از یک نوجوان تا یک فرد پا به سن گذاشته همگی  طرفدار این دو تیم هستند که نشان می‌دهد مدیریت این تیم‌ها مهم است و نباید به افراد سیاسی سپرده شود باید به دست افراد کاردان بدهیم. امیدواریم در این دولت که مردم به آن امید بسته‌اند و تجربه ای که جناب آقای رئیسی در موضوعات مختلف دارد، انشاالله شاهد اصلاح این اشکالات باشیم که بیشتر از این باعث هزینه بر آرامش و علاقه‌مندی مردم نباشد و هم اینکه هزینه‌ مادی و معنوی به کشور تحمیل نشود.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: مجلس یازدهم برای اولین بار در بسیاری از موضوعات مانند عدم اجرای ۱۵ قانون اقتصادی که مربوط به مدیریت آقای روحانی در ماه‌های پایانی دولت خود بود، طبق ماده ۲۳۴ به دستگاه قضا معرفی کرد زیرا که ترک فعل‌های قابل توجهی اتفاق افتاده بود. امیدواریم ترک فعل‌ها و قصور‌ی که در دولت قبل رخ داده و منجر به آسیب به ورزش کشور و به زحمت افتادن طرفداران این دوتیم شده رفع شود. 

یوسفی با بیان این جمله که باید سلطانی فر در برابر قصور و عملکرد ضعیفی که داشته پاسخگو باشد تصریح کرد: آقای سلطانی فر و وزارت وقت جوانان باید پاسخگوی عملکرد خود و اتفاقی که امروز برای این دو تیم افتاده، باشند. امیدواریم در موضوعات بعدی آقای سجادی دقت لازم را بکار ببرند. در دولت قبل به علت آنکه چیزی به پایان آن دولت نمانده بود نمی توانستیم وزیری را استیضاح کنیم زیرا باعث تزلزل مدیریت می‌شد و یا ممکن بود دولت از حد نصاب بیافتد.

وی در پایان افزود: در موضوع پیگیری امورات مردم به ویژه درحوزه مدیریت ورزش تعارف با مسئولین نداریم و وعده‌هایی هم که وزرا داده‌اند پس از طی وقت قانونی را پیگیری می‌کنیم، قطعا نمی‌گذاریم به سرمایه اجتماعی و کشور هزینه‌ای تحمیل شود.

انتهای پیام/