شهر خبر

سرمدی:

«مقاومت و گفتگو» میراث شهید سلیمانی و بال‌های جمهوری اسلامی هستند

«مقاومت و گفتگو» میراث شهید سلیمانی و بال‌های جمهوری اسلامی هستند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: شهید سلیمانی در محور مقاومت زمینه برتری ما را در مباحث دیپلماسی و گفتمانی آماده کرد، مقاومت و گفتگو دو بال جمهوری اسلامی ایران و از دستاوردهای مکتب او هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر کیومرث سرمدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی امروز (جمعه) در گفتگو با برنامه «مثل پدر» رادیو مقاومت در رابطه با اهمیت اقدامات شهید سلیمانی برای کشور گفت: امروز در دنیا عملیات میدانی با گفتمان و برتری دیپلماسی ارتباط تنگاتنگی و مستقیم دارد. هر کشوری که در زمینه عملیات میدانی و توان نظامی دست برتری داشته باشد طبیعتا در زمینه ارتباط با سیار قدرت‌های دنیا نیز دست برتری خواهد داشت.

وی افزود: شهید سلیمانی با اقدامات خود و عظمتی که در محور مقاومت ایجاد کرد زمینه برتری ما را در مباحث دیپلماسی و گفتمانی که با جهان خواهیم داشت آماده کرد. مقاومت و گفتگو دو بال جمهوری اسلامی ایران هستند که اینها را مدیون فرهنگ و مجاهدت‌هایی هستیم که سردار سلیمانی ایجاد و تقویت کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره شناخت بهتر و بیشتر حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: او مردی بود که به مباحث زمان خود آگاه بود و شناخت دقیقی از آنچه که باید و شاید داشت. رویکرد مهم این شهید، ارتباط و عرفان او با خداوند بود و در کنار همه این‌ها سربازی وظیفه‌شناس و زمان‌شناس در همه زمینه‌ها بود.

سرمدی تصریح کرد: حاج قاسم قلبا به این نتیجه رسیده بود که وقت نبرد و مقابله با نظام استکباری در صحنه‌های محتلف فرا رسیده است و در این زمینه محکم ایستادگی کرد و در برابر هر پبشنهادی از جمله ریاست‌جمهوری و دیگر مناسب سیاسی تغییر نظر نداد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: همه ما شاهد بودیم که سردار سلیمانی با حضور خود در میدان، یک مکتب همیشگی و جهانی ایجاد کرد و عرصه را برای مستکبران جهانی تنگ کرد. مردم همیشه دغدغه اصلی شهید سلیمانی بودند و او بی‌واسطه در کنار آن‌ها قرار می‌گرفت. ما و همه مقامات کشور نیز وظیفه داریم از حاج قاسم پیروی کرده و با محوریت مردم به رفع مشکلات آن‌ها بپردازیم.