شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#تهران#جمعه#نماز جمعه#امام جمعه

خطیب نماز جمعه تهران: عین الاسد را زدیم ، دشمن رذل هیچ غلطی نتوانست بکند

خطیب نماز جمعه تهران: عین الاسد را زدیم ، دشمن رذل هیچ غلطی نتوانست بکند

تسنیم نوشت: امام جمعه موقت تهران گفت: جبهه‌ی به‌یادگار مانده از قهرمان مکتب‌ساز شهید سلیمانی، در این جنگ تمام عیار علیه باطل و استکبار ریشه آمریکا و مزدوران آن را برای همیشه خواهد کند.

آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه شهید سلیمانی بیش از سردار سلیمانی اثرگذار است و دشمن بیش از حیات وی از او ضربه می‌بیند، گفت: این مسئله مانند حضرت زهرا است که با شهادت خود چند سوال را مقابل حکومت ظلم و جور قرار داد. دفن مخفیانه  و مشخص نبودن محل قبر او، استمرار مبارزه حضرت  زهرا  و اعلام برائت از کسانی است که ولایتی حضرت علی را قبول نکردند.

وی با اشاره به سالگرد حماسه نهم دی ماه گفت: ملت ما وقتی دیدند به اصل ولایت و پرچم امام حسین تیرهای فتنه‌گران روانه شد و در روز عاشورا به سیدالشهدا جسارت کردند، در رگ های‌ آحاد ملت ایران خون امام حسین(ع) جریان پیدا کرد و بساط فتنه را برچید و حرکت اصیل ملت ایران یک شاخصه داشت و آن این بود که صرفاً از امام حسین و ولایت دفاع کردند و همه جریانات به میدان آمدند و عکس نائب امام زمان(عج) و عکس امام راحل را در دست داشتند و این اصالت و هویت خود را نشان دادند و همه آنهایی که خواب پریشان برای انقلاب دیده بودند را سرافکنده و منزوی کردند.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به سالگرد قیام 19 دی ماه مردم قم رد سال 56، گفت: مردم حماسه آفرین و اصیل قم، شهر جهاد و اجتهاد و قیام و شهادت برای دفاع از مرجع تقلیدشان به صحنه آمدند و از طلبه و کاسب و دانشجو همه در کوچه ها و خیابان‌های قم علیه رژیم آمریکایی و طاغوتی و ننگین سلطنتی شعار دادند و از امام و مرجع تقلیدشان اعلام حمایت کردند و از خون مردم خیابان‌های قم رنگین شد؛, حادثه 19 دی نقطه عطفی در قیام مردم ایران بود و سلسله اعتراضاتی را به دنبال آورد که به قیام سراسری منجر شد و ریشه طاغوت را کند و پرچم عدالتخواهی  و حکومت ولایی به دست امام خمینی برافراشته شد.

خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد:‌ حاج قاسم همیشه مرد میدان بود و چون دل به خدا داده بود مشکل دلدادگی به چرب و شیرین دنیا را برای خود حل کرده بود. او مرد آخرت و عرش بود و مزه شهادت را قبل از شهادت مزمزه کرده بود و بی‌قرار میدان بود. شهادت او نقطه عطفی بود که انقلاب را بیمه کرد.

وی افزود: در همه کشورهای منطقه به یاد شهید سلیمانی مجالسی برپا شد و آموزه‌های شهید را مرور کردند؛ بیش از 400 مراسم در عراق توسط مجاهدان و یادگاران شهید المهندس گرفته شد. بیش از 110 جلسه باشکوه به یاد شهید سلیمانی در تهران برگزار شد و در بیش از 1000 مسجد محله محور پیام‌های شهید و رمز مکتب سلیمانی را مرور کردند .

آیت‌الله صدیقی با اشاره به سالگرد درگذشت علامه مصباح یزدی به روحیه عرفانی ایشان اشاره کرد و گفت: آیت‌الله مصباح خط‌شکن‌های مبارزه با طاغوت بود و زندگی‌اش را در مبارزه با جهاد گذراند و بهمین خاطر امواج حملات سکولارها و غربگراها علیه او بود و تا آخرین لحظه حیات با اینکه مجتهد و محقق بود و در جبهه نبرد حضور فیزیکی پیدا کرد و محبوب شهید سلیمانی بود، عاشق رهبری بود و در برابر ایشان متواضع بود. و اعتقاد داشت که در غیبت امام زمان (عج)، باید مطیع نائب برحق ایشان بود.

خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به سالگرد حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و شهادت تعدادی از دانشجویان کشور در این داغ عظیم، گفت: خانواده‌های این عزیزان دشمن را مایوس کردند و امیدواریم این عزیزان با شهید سلیمانی و سید الشهداء محشور شوند. 

وی با اشاره به تحولات منطقه در دوسال گذشته، اظهار داشت: قاتلان شهید سلیمانی و ترامپ جنایتکار فکر می‌کردند با رفتن شهید سلیمانی مقاومت تضعیف می‌شود اما آمریکایی ها روزگاری در منطقه نخواهند داشت و آب گوارایی از گلوی‌ آنها پایین نخواهد رفت. 

آیت‌الله صدیقی با اشاره به پیشرفت مقتدارانه مقاومت یمن و صلابت سید حسن نصرالله و مجاهدان عراقی و فرار آمریکایی‌ها از افغانستان، تصریح کرد: این جبهه‌ی به‌یادگار مانده از قهرمان مکتب‌ساز شهید سلیمانی، در این جنگ تمام عیار علیه باطل و استکبار ریشه آمریکا و مزدوران آن را برای همیشه خواهد کند. 

خطیب نمازجمعه تهران در پایان گفت: از پیروزی‌های افتخارآمیز ما یکی این است که هم رهبر شجاع ما وعده انتقام دادند و هم عین الاسد را در چنین روزی آماج حملات موشکی قرار دادیم و دشمن رذلی که آبرویی برایش نمانده این ضربه محکم را تجربه کرد و هیچ غلطی هم نتوانست بکند. 

کاظم صدیقی: مرگ حق است کرونا هم نباشد به یک بهانه دیگری اجل می‌آید/ رفتن به بهشت تحمل می خواهد

21231