شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#آموزش و پرورش#معلمان

رسیدگی به گزارش کمیته آموزش و پرورش مجلس درباره استخدام معلمان و نیروهای وزارتخانه


رسیدگی به گزارش کمیته آموزش و پرورش مجلس درباره استخدام معلمان و نیروهای وزارتخانه

سخنگوی کمیسیون آموزش از رسیدگی به جزئیات گزارش کارگروه آموزش و پرورش این کمیسیون درباره ادغام ۶ طرح مربوط به نیروهای آموزش و پرورش و استخدام معلمان در جلسات این هفته کمیسیون متبوعش خبر داد.

رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در توضیح جزئیات جلسه اخیر کمیسیون متبوعش، گفت: رسیدگی به طرح‌های مربوط به تعیین تکلیف نیروهای آموزش و پرورش و همچنین رسیدگی به وضعیت استخدامی معلمان در دستورکار اعضای کمیسیون قرار داشت.

وی افزود: در جلسه (یکشنبه 12 دی ماه) کمیسیون تمامی طرح‌های ارجاع شده به کارگروه آموزش و پرورش با حضور طراحان ، مسئولان وزارت آموزش و پرورش، مرکز پژوهش‌های مجلس، سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه ارزیابی شد.

 

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد: در نهایت پس از استماع نظرات نمایندگان مقرر شد، تمامی طرح‌های مطروحه ادغام و یک طرح واحد که همه ابعاد مربوط به تعیین تکلیف نیروهای آموزش و پرورش و تعیین تکلیف وضعیت استخدامی معلمان را پوشش دهد از کمیسیون برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه شود.

حاجی پور با بیان اینکه بررسی جزئیات گزارش کمیته آموزش و پرورش درباره شش فقره طرح های ادغامی مربوط به ساماندهی و تامین و تربیت نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در دستورکار جلسه روز دوشنبه هفته آینده کمیسیون قرار دارد، افزود: همچنین ادامه بررسی جزئیات گزارش کمیته آموزش و پرورش در مورد این 6 طرح در دستورکار جلسه روز سه‌شنبه اعضای کمیسیون قرار دارد.

نماینده آمل در مجلس گفت: پس از تدوین طرح واحد در این باره و تصویب آن در کمیسیون ، این طرح برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه خواهد شد.

حاجی‌پور با اشاره به دستورکار دیگر اعضای این کمیسیون در هفته آینده بیان کرد: بررسی نحوه اجرای قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری، با حضور رئیس محترم سازمان سنجش آموزش کشور و اعضای هیات بدوی موضوع ماده ٣ آن قانون نیز در دستورکار اعضای کمیسیون در روز دوشنبه قرار دارد.

به گزارش تسنیم، عنوان 6 طرح‌ مورد بررسی در کمیسیون به شرح ذیل است؛ «طرح تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش»، «طرح تبدیل وضعیت استخدامی معلمان»، «طرح ساماندهی و تامین و تربیت نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش»،  «طرح اصلاح قانون الحاق یک تبصره به ماده الحاقی به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش»، «طرح الحاق تبصره 11 به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی»، «طرح الحاق یک تبصره به ماده 17 قانون تعیین استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش».

انتهای‌پیام/