شهر خبر

پافشاری آرسنال روی جذب دوشان ولاهوویچ؛ یوونتوس هنوز امیدوار است

آرسنال در بهترین موقعیت برای جذب ستاره جوان فیورنتینا قرار دارد اما در ایتالیا این خوش‌بینی وجود دارد که او به یوونتوس برود

دوشان ولاهوویچ، مهاجم گلزن فیورنتینا که نوید ظهور یک گلزن بزرگ را در دنیای فوتبال می‌دهد، گزینه اصلی تقویت خط حمله آرسنال است و شواهد نشان می‌دهد توپ‌چی‌ها در بهترین موقعیت برای جذب او قرار دارند.

 به گزارش دیوید اورنستین از اتلتیک، آرسنال در تابستان گذشته خرج‌های زیادی انجام داد و مثل بسیاری از تیم‌ها وضعیت مالی آن‌ها هنوز تحت تاثیر همه‌گیری کرونا است اما آرسنال برای سرمایه‌گذاری و هزینه کردن، میل لازم را نشان داده و آن‌ها می‌خواهند در خریدهای جدید خود جاه طلب باشند، از فرصت‌های بازار استفاده کنند و بندهای فسخ معقول را فعال کنند. در خط حمله آرسنال، پیر امریک اوبامیانگ آینده‌ای در این باشگاه ندارد و در مسیر جدایی است. قرارداد الکساندر لاکازت و ادی انکتیا هم رو به اتمام است و فولارین بالوگان هم در آستانه انتقال قرضی به میدلزبرو قرار دارد. به همین علت است که آرسنال تلاش می‌کند دوشان ولاهوویچ را به خط حمله‌اش اضافه کند. نمی‌توان گفت که انتقال ولاهوویچ به آرسنال را باید انجام شده بدانیم اما توپ‌چی‌ها اصرار دارند در همین ژانویه بتوانند ولاهوویچ را جذب کنند و شواهد تا به این‌جا نشان می‌دهد که در حال حاضر آرسنال نسبت به سایر مشتریان، در بهترین موقعیت برای خرید این مهاجم 21 ساله صرب فیورنتینا قرار دارد. آرسنال به راحتی می‌تواند مبلغ درخواستی فیورنتینا و دستمزد دل‌خواه ولاهوویچ را بپردازد. آن‌ها همچنین حاضرند به عنوان بخشی از انتقال ولاهوویچ، لوکاس توریرا را به فیورنتینا واگذار کنند، کسی‌که به صورت قرضی اکنون پیراهن بنفش‌ها را به تن می‌کند. 

قرارداد ولاهوویچ در ژوئن 2023 با فیورنتینا تمام می‌شود و او قطعا تمدید نخواهد کرد؛ پس به صلاحِ فیورنتینا است که هر چه سریع‌تر ولاهوویچ را بفروشد چون با گذر زمان، از ارزش او کاسته خواهد شد. بازیکن و مدیر برنامه‌هایش کنترل اوضاع را در دست دارند و هنوز مشخص نیست که او الان می‌خواهد به تیمی دیگر برود و یا فعلا در فیورنتینا می‌ماند. در ایتالیا این احساس وجود دارد که آرسنال، مقصد دل‌خواه ولاهوویچ نیست و او دوست دارد به یوونتوس برود تا فرصت ارتقای رکورد گلزنی‌اش در سری آ را داشته باشد اما در این لحظه نمی‌توان هیچ‌چیز را قطعی دانست. این در حالی است که منچسترسیتی، تاتنهام و نیوکاسل هم شرایط گلزن جوان فیورنتینا را دنبال می‌کنند. فیورنتینا همچنین کریستوف پیونتک را از هرتابرلین جذب کرده تا فرایند جدایی ولاهوویچ در آینده، ساده‌تر شود و طبق یافته‌های اتلتیک، آن‌ها در تلاش هستند والنتین کاستاینوس، مهاجم نیویورک سیتی را هم جذب کنند. گزینه‌های جانشین آرسنال برای دوشان ولاهوویچ، الکساندر ایساک از رئال سوسیداد و دومینیک کالورت لوین از اورتون خواهند بود.