علی اصغر قائمی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری برنا درباره طرح ترافیک، اظهار کرد: به اعتقاد بنده با وجود ابزارها و امکاناتی که این روزها داریم طرح ترافیک باید دینامیک عمل کند اینکه از 30 سال قبل محدوده‌ای از شهر را گرفتیم و اعلام کردیم این محدود طرح ترافیک است و بعد از آن یک محدوده بزرگ‌تری را گرفتیم و گفتیم این محدوده زوج و فرد است به نظر بنده جوابگو نیست.

وی با اشاره به اینکه این نگاه شاید 30 سال پیش جوابگو بوده اما با ابزارهایی که این روزها داریم این شیوه سنتی دیگر جوابگو کنترل ترافیک نیست، افزود: درحال حاضر 90 درصد مردم تلفن همراه هوشمند دارند و به راحتی مدیریت شهری تهران می‌تواند براساس شرایط آلودگی دینامیک تصمیم‌گیری کند.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه با ایستا بودن طرح ترافیک مخالفم اما با اصل طرح ترافیک مخالف نیستم، ادامه داد: نقاطی در شهر وجود دارد که باید رفت و آمد خودروها را کنترل کنیم و به حداقل برسانیم. اینکه همیشه یک محدوده فقط شامل طرح ترافیک باشد به عنوان مثال ورودی هفت تیر همیشه طرح باشد را قبول ندارم.

قائمی با بیان اینکه طرح ترافیک قابلیت پویایی و دینامیک شدن را دارد، اضافه کرد: ابزارهای امروز این امکان را به ما می‌دهد، داده‌های نقشه‌های آلودگی هوا به لحظه نیز تهیه می‌شود می‌توانیم روزانه محدوده طرح ترافیک را به روز کنیم و مردم نیز از طریق مسیریاب اطلاعات را دریافت کنند که به عنوان مثال امروز کدام محدوده از شهر تهران شامل طرح ترافیک است.

وی با تاکید بر اینکه مدل منطقی طرح ترافیک نیازمند بازنگری است، بیان کرد: محدوده طرح ترافیک براساس شرایط باید روزانه تغییر کند و برای اینکه به این مدل برسیم صحبت‌های مقدماتی آن در کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران مطرح شده است باید همکاران ما نیز توجیه و سازکارهای آن فراهم شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: این پیشنهاد را شورای شهر تهران خواهد داد و تصمیم‌گیری در این باره دست شورای شهر و شهرداری تهران نیست و شورای عالی ترافیک باید در این باره تصمیم گیری کنند. شهردار تهران و معاون حمل و نقل شهرداری در این شورا حضور دارند تلاش داریم این تصمیم پخته شود تا در شورای عالی ترافیک مطرح شود به نظر بنده پیشرفت تکنولوژی در شرایط فعلی این امکان را به ما می‌دهد طرح ترافیک پویا و دینامیک باشد.

انتهای پیام//