امیرحسین زارع، عضو تیم‌ ملی کشتی آزاد، با اشاره به سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: تختی الگوی بسیار مناسبی نه تنها برای همه ورزشکاران ایران، بلکه برای همه مردم ایران است. او اسطوره‌ای بود که هنوز هم با اینکه سالها از فوتشان می‌گذرد نامش ورد زبان همه مردم است و ما جوانان که در میادین بین المللی فعالیت می‌کنیم باید از راه و روش تختی پیروی و الگوبرداری کنیم تا همه جهانیان بدانند که ما از آقا تختی این موارد را یاد گرفتیم.

دارنده مدال برنز المپیک 2020 ادامه داد: ورزش کشتی ورزشی است که روح پهلوانی و معرفت در آن زیاد است. کسی که به خدا وصل باشد و با ائمه اطهار قرارداد داشته باشد به نظر من الگوی مناسبی دارد. کسی که این منش را نداشته باشد حتما اشتباه می‌کند چرا که شاید بتواند به قهرمانی و مدال برسد اما بعد از دوران قهرمانی اسمی از او نمی‌ماند و به نظر من هیچ بردی نداشته است.

زارع در پایان گفت: اگر جهان پهلوان تختی امروز بین ما بود، بیشتر با او اُخت می‌گرفتم. تلاش می‌کردم مسائلی را حتما از تختی یاد بگیرم که در آینده به دردم بخورد. اگر ورزش کشتی را امروز به نام نیک و منش پهلوانی می‌شناسند فقط به خاطر نام تختی است پس سعی کنیم حداقل از او چیزی یاد بگیریم. 

انتهای پیام//