شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سنای آمریکا#دموکرات

رهبر دموکرات‌ها در سنا:

تلاش ها برای سرنگونی دموکراسی آمریکایی ادامه دارد

 تلاش ها برای سرنگونی دموکراسی آمریکایی ادامه دارد

سناتور ارشد دموکرات در سنای آمریکا هشدار داده است که تلاش ها برای سرنگونی دموکراسی آمریکایی همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «چاک شومر»، رهبر دموکرات‌ها در مجلس سنای آمریکا در واکنش به رویداد شورش یک سال گذشته در واشنگتن خواستار آن شد که کنگره یک سال پس از شورش با تصویب قانون جدید از حق رأی در سریع‌ترین زمان ممکن محافظت کند. به گفته شومر هدف می‌بایست پاسخ به تهدید مستمر و فزاینده علیه دموکراسی آمریکایی باشد.

شومر در جلسه‌ای که در مورد رویدادهای ۶ ژانویه ۲۰۲۱ حضور داشت، به مجلس سنا گفت: «ما باید قانونی برای محافظت از دموکراسی خود و محافظت از حق رأی تصویب کنیم.»

به گفته شومر، تلاش‌ها برای سرنگونی نظام دموکراتیک آمریکا که نمونه بارز آن در حمله یک سال پیش به کنگره روی داد، همچنان ادامه دارد و مجالس ایالتی تحت کنترل جمهوری‌خواهان در تلاش برای تصویب تدابیر جدیدی است که به آنها قدرت می‌دهد تا نتایج انتخابات فدرال را در حوزه قضائی خود کنار بگذارند.

شومر گفت: «ما شاهد محدودترین اقدامات ضد رأی گیری از زمان جیم کرو (سیستم تبعیض نژادی علیه آمریکایی‌های آفریقایی تبار) در قانون آمریکا هستیم.»

رهبر دموکرات‌ها در سنای آمریکا همچنین به دیگر همکاران خود هشدار داد: «شورش کنگره از خارج سرچشمه نگرفت، بلکه تلاشی بود برای برگرداندن نتیجه یک انتخابات آزاد و منصفانه با ابزارهای خشونت آمیز و ریشه در ادعای رئیس جمهور قبلی دونالد ترامپ مبنی بر غیرقانونی بودن انتخابات ۲۰۲۰ داشت. ادعایی که ده‌ها میلیون نفر از مردم در آن شرکت کردند و معتقد بودند که واقعاً در انتخابات تقلب شده است.»