به گزارش برنا، سید محمد حسینی روز پنجشنبه در یادمان شهدای هویزه به مناسبت گرامیداشت ۱۶ دی ماه اظهار داشت: یاد و خاطره شهدای والامقام هویزه و سایر شهدای دوران دفاع مقدس را گرامی می داریم و در این روز آمده‌ایم تا از  رشادت‌ها و ایثارگری های این شهدای گرانقدر تجلیل کنیم.

وی افزود: ما آمده‌ایم که بگوییم راه شهدای هویزه و شهدای دوران دفاع مقدس همواره ادامه داشته و مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور ایران اسلامی  بخصوص خوزستان قهرمان نیز همواره نقش برجسته ای در میدان‌ها سخت داشته اند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: شهدا در دورانی که ایران اسلامی به دفاع از مرزهای نیاز داشت با یک اشاره امام خمینی(ره) در میدان حضور یافتند و جان خود را تقدیم نظام، انقلاب و اسلام کردند تا تمامیت ارضی کشور حفظ شود.

وی تصریح کرد: این شهیدان والامقام  همگی رهروان فاطمه زهرا(س) و ائمه اطهار بودند و تداوم راه آن ها همان تداوم راه اهل بیت(ع) است.

حسینی بیان کرد: دانشجویان، خانواده های شهدا و مسئولان هویزه برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم باشکوه تلاش فراوانی کردند که شایسته قدردانی است.

وی همچنین به یادداشت های رهبر معظم انقلاب در زمینه دفاع مقدس و شهدا اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب تاکنون بر ۶۰ کتاب دفاع مقدس تقریظ و یادداشت نوشتند و در این یادداشت ها، تاکید کردند که این خاطرات باید ثبت شود تا آیندگان از آن ها درس گرفته و الگوبرداری کنند.

معاون رئیس جمهور گفت: همچنین ساخت فیلم و سریال از شهدای دوران دفاع مقدس نیز از راه‌های نشان دادن و ثبت کردن ارزش های رزمندگان اسلامی در دوران دفاع مقدس است چرا که اگر این ایثارگری ها ثبت نشود دیگران آن را تحریف می کنند .

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در یادداشتی در خصوص شهدای هویزه آورده است که سراسر دوران جنگ سرشار از ماجرای رویاگونه این راهبان شب و شیران روز است؛ بی شک اگر تمامی لحظه های این شهدا ثبت می شد غنی‌ترین میراث معنوی در تاریخ ثبت شده بود.

حسینی اظهار داشت: در کتاب سفر سرخ ، زندگی‌نامه شهید علم الهی ذکر شده و مجاهدت‌های این شهید والا مقام از پیش از انقلاب تا جبهه های جنگ ثبت شده است که یکی از آثار ارزشمند از معرفی این فرمانده شهید است.

وی بیان کرد: سردار سلیمانی در طول هشت سال دفاع مقدس در لشکر ثارالله در مناطق استان حضور داشتند و نقش برجسته ای در پیروزی های رزمندگان اسلام داشت و مردم خوزستان در آیین تشییع پیکر مطهر ایشان سنگ تمام گذاشتند.

معاون رئیس جمهور گفت:  رهبر معظم انقلاب در یادداشت های خود آورده اند گروه شهیدان هویزه از برجسته ترین شهدا هستند.

وی تصریح کرد: اگرچه بنی صدر در آن زمان بین سپاه و ارتش تفرقه افکنی می کرد اما رهبر معظم انقلاب در آن زمان به عنوان نماینده امام در صحنه ها حضور داشت و توطئه ها را خنثی می‌کردند.

حسینی گفت: شهدای والا مقام هویزه  در غربت در محاصره دشمن جان خود را تقدیم کردند و به همین جهت این یادمان معنویت خاصی دارد.

وی همچنین به برنامه های دولت انقلابی برای بهبود وضعیت مردم اشاره کرد و گفت: دولت مردمی و انقلاب افتخار می‌کند راه شهدا را تداوم بخشد و اگر مدیری را می‌خواهد الگو معرفی کند آن را در   تراز انقلاب همانند سردار سلیمانی می بیند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: خوزستان جزو اولویت‌های دولت انقلابی است همانگونه که در نخستین روز از فعالیت خود، رییس جمهور عازم خوزستان شد و این نشان می دهد تا چه اندازه این استان برای ایشان با اهمیت است.

وی افزود: استاندار ویژه خوزستان از اولویت‌ها، کمبودها و اقداماتی که باید در حوزه های مختلف برای رفاه مردم انجام شود، گزارش‌های متعددی به رییس جمهور ارایه داده است.

وی تصریح کرد:  اکنون سند تحول در ۳۷ موضوع مشخص شده و دستگاه های اجرایی باید پس از ابلاغ آن را اجرا کنند.

انتهای پیام/