افشار یوسفی، کارشناس تربیت بدنی، درباره طرح وزارت ورزش و جوانان در خصوص ممنوعیت فعالیت بانوان در رشته‌های غیرقانونی و زیرزمینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: طرح و اقدام وزارت ورزش و جوانان کار درستی است. چون به هر صورت برگزاری مسابقات زیرزمینی و غیره که حالا متاسفانه دیگر افسار گسیخته هم شده مستقیما سلامت جسم و روح فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین باید برای حل و فصل آن راهی پیشنهاد و اجرا می‌شد که حالا شاهد آن هستیم. 

وی ادامه داد: برای مثال یک بحث مکمل‌ها مطرح است که در این باشگاه‌ها که اکثرا غیرقانونی هم فعالیت دارند برای زنان ورزشکار تجویز می‌شود موردی که قبلا بیشتر در بین آقایان معمول بود ولی حالا بخاطر تناسب اندام و سایر موارد مورد اقبال زنان هم قرار گرفته است. متاسفانه این دارو‌ها بسیار آسیب زننده است و شاید خیلی عظیمی از بانوانی هم که به امید سلامتی بیشتر و تناسب اندام بهتر بدون تجویز پزشک از آنها استفاده می‌کنند از این مضرات اطلاعی نداشته باشند.

مربی بدنسازی گفت: برخی رشته‌های ورزشی نیازمند تمرینات سخت و پرفشاری هستند بنابراین نیاز است که مربی درست و خوبی کنار ورزشکاران قرار بگیرند که در ادامه آسیبی در این تمرینات به بانوان ورزشکار وارد نشود. در کل این فعالیت‌ها بهتر است کنترل شود و زیر نظر متخصص باشد از مربی گرفته تا پزشکی که داروی مکمل را تجویز می‌کند در غیر این صورت آنچه که در خطر خواهد بود حتما سلامتی افراد است.  

انتهای پیام//