به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مجله صبحگاهی رادیو فرهنگ به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با موضوع زندگی و بخش‌های تاثیرگذار زندگی حضرت زهرا(س) روی آنتن می رود.

بخش تعاملی برنامه با شنوندگان بر اساس یک سوال طراحی شده که در این قسمت مخاطبان به این پرسش پاسخ می دهند که "کدام بخش از زندگی حضرت زهرا(س)  شما را تحت تاثیر قرار داده یا می‌دهد؟"

یکی از ویژگی‌هایی که ایشان در تمام شئونات زندگی داشتند، این بود که حضرت زهرا(س) در ذکر دعا و نیایش سرآمد بودند، در اوصاف و القاب حضرت زهرا(س) می‌نویسند عابده، زاهده، راکعه و ساجده بودند، معنویت و بندگی بخش مهمی از زندگی حضرت زهرا(س) بود.

همچنین؛ پیامبر(ص) در جمع اصحاب فرمودند که فاطمه حوریه بشری و انسان فرشته صفت است، پیش از اینکه خداوند عالم دنیا را خلق کند در عالم ارواح نور مطهر او را خلق کرد. امام باقر(ع) نیز درباره تسبیحات حضرت زهرا(س) فرمودند: اگر چیزی ارزشمند‌تر از این بود پیامبر به حضرت زهرا(س) عطا می‌کردند، حضرت این تسبیحات را به کسی دادند که آرامش او با ذکر بود. بر همین اساس بزرگان ما توصیه کردند که تسبیحات حضرت زهرا(س) را پس از نماز حتما انجام دهید.

برنامه « صبح به وقت فرهنگ »را می توان هر روز ساعت ۶:۳۰ تا ۷:۵۵  از رادیو فرهنگ شنید.

این برنامه با استفاده از نمایه های رادیویی و در بخش های گوناگون- که هر یک زمان بندی تعریف شده ای دارد- بطور زنده پخش می شود.

انتهای پیام//