شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#مسئولیت#عراق

درپی حمله شامگاه چهارشنبه؛

گروه عراقی مسئولیت حمله به پایگاه عین الاسد را برعهده گرفت

گروه عراقی مسئولیت حمله به پایگاه عین الاسد را برعهده گرفت

گروه موسوم به قاصم الجبارین در بیانیه ای اعلام کرد: مجاهدان ما توانستند پایگاه شرارت آمریکا در غرب عراق موسوم به عین الاسد را با تعدادی راکت هدف قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به دنبال حملات به پایگاه آمریکایی عین الاسد در غرب عراق، یک گروه عراقی مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

طبق گزارش کانال تلگرامی صابرین نیوز، گروه موسوم به قاصم الجبارین در بیانیه‌ای اعلام کرد: مجاهدان ما توانستند پایگاه شرارت آمریکا در غرب عراق موسوم به عین الاسد را با تعدادی راکت هدف قرار دهند که این راکت‌ها دقیقاً به اهداف اصابت کردند.

گروه قاصم الجبارین در این بیانیه، مسئولیت حمله به کاروان‌های لجستیکی نظامیان آمریکا در استان‌های بابل و المثنی را برعهده گرفت. این گروه در پایان تاکید کرده است که همزمان با آنکه دستان مردان دلیر و خونخواه خود را می‌فشاریم، با فرماندهان شهید و ملت عزیزمان عهد می‌بندیم که تا نابودسازی پایگاه‌ها و به خاک مالیدن بینی (اشغالگران) و تا زمان اخراج ذلیلانه آنها از تمام خاک عراق آرام نگیریم.

پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه در چند روز اخیر و همزمان با دومین سالگرد شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس بارها هدف حملات موشکی و پهپادی قرار گرفتند. شامگاه چهارشنبه، منابع عراقی خبر دادند که پایگاه «عین الاسد» در استان الانبار عراق (غرب) بار دیگر هدف حمله شدید راکتی قرار گرفته است. کانال تلگرامی «صابرین نیوز» در این خصوص گزارش داد که پایگاه عین الاسد با ١٢ راکت ۱۰۷ میلیمتری هدف حمله قرار گرفته است. پیش از این نیز پایگاه آمریکایی ویکتوریا در چند مرحله هدف حملات راکتی قرار گرفت.

به دنبال ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس توسط آمریکا، پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کرد. طبق قانون، نظامیان آمریکایی باید تا آخر ماه دسامبر به صورت کامل از عراق خارج می‌شدند. اما براساس اعلام منابع عراقی ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی همچنان در عراق با تغییر عنوان از نظامی به مستشاری حضور دارند. آمریکا با تشدید ناامنی در عراق به دنبال تداوم اشغالگری خود در این کشور است. این در حالی است که مردم و نهادهای مختلف عراقی خواستار اخراج کامل آمریکا از کشورشان هستند.