شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#سوریه

واکنش وزارت دفاع آمریکا به افزایش حملات به پایگاه های این کشور؛

درک نقشه های نیروهای متحد ایران در عراق بسیار دشوار است

درک نقشه های نیروهای متحد ایران در عراق بسیار دشوار است

وزارت دفاع آمریکا نسبت به حملات پیاپی به پایگاه های این کشور در عراق و سوریه واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت دفاع آمریکا در واکنش به حملات پیاپی به پایگاه‌های این کشور در عراق و سوریه اعلام کرد که درک و فهم نقشه‌های نیروهای تحت حمایت ایران در عراق بسیار دشوار است.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی شد آمریکا از ماه دسامبر برای افزایش حملات احتمالی به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه آماده بوده است.

پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه در چند روز اخیر و همزمان با دومین سالگرد شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس بارها هدف حملات موشکی و پهپادی قرار گرفتند.

شامگاه امروز (چهارشنبه)، منابع عراقی خبر دادند که پایگاه «عین الاسد» در استان الانبار عراق (غرب) با دیگر هدف حمله شدید راکتی قرار گرفته است. کانال تلگرامی «صابرین نیوز» در این خصوص گزارش داد که پایگاه عین الاسد با ١٢ راکت ۱۰۷ میلیمتری هدف حمله قرار گرفته است. پیش از این نیز پایگاه امریکایی ویکتوریا در چند مرحله هدف حملات راکتی قرار گرفت.

به دنبال ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس توسط آمریکا، پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کرد. طبق قانون، نظامیان آمریکایی باید تا آخر ماه دسامبر به صورت کامل از عراق خارج می‌شدند. اما براساس اعلام منابع عراقی ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی همچنان در عراق با تغییر عنوان از نظامی به مستشاری حضور دارند. آمریکا با تشدید ناامنی در عراق به دنبال تداوم اشغالگری خود در این کشور است. این در حالی است که مردم و نهادهای مختلف عراقی خواستار اخراج کامل آمریکا از کشورشان هستند.