به ‌گزارش برنا به نقل از وزارت نیرو، "علی‌اکبر محرابیان" در گفت‌وگو با رسانه ملی با اشاره به وضعیت استان هرمزگان اظهار کرد: در اثر این سیل و آب‌گرفتگی به وجود آمده، اراضی کشاورزی خسارت قابل توجهی را شاهد بودند و تقریبا 4700 هکتار از اراضی کشاورزی دچار خسارت شدند، همچنین زیرساخت‌های منطقه به صورت جدی دچار آسیب و خسارت شده است.
به گفته وی، باید هر چه سریع‌تر مشکلات موجود ارزیابی شده و شرایط را برای تعمیرات این خسارات فراهم کنیم.
وزیر نیرو گفت: در شهرستان میناب اقدامات ابتدایی و امداد رسانی‌های اولیه انجام و آب‌گرفتگی نسبی در این حوزه برطرف شده ولی برای خسارات وارد شده باید تصمیماتی اتخاذ شود.
وی با اشاره به جلسه‌ مفصل شب گذشته  و آخرین وضعیت کنارک در استان سیستان و بلوچستان، گفت: مهم‌ترین موضوع شهرستان کنارک آب‌گرفتگی است که با فراخوان صادر شده از نقاط مختلف کشور دستگاه‌های مربوطه در منطقه حضور پیدا کردند.
نماینده ویژه رئیس جمهور از اعزام 3 هواپیمای امدادی به استان سیستان و بلوچستان طی امروز خبر داد و گفت: از امروز صبح لوازم و اقلام امدادی به صورت وسیع وارد منطقه شده و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
وزیر نیرو با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در ستاد فرماندهی شهرستان کنارک استان سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تقسیم‌بندی صورت گرفته، مقرر شد تا امشب موضوع آبگرفتگی به طور کامل از شهر جمع‌آوری شود و سپس برای بازدید و اتخاذ تصمیمات جدید، عصر امروز دوباره از شهر بندری کنارک بازدید خواهم کرد.