شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوتبال#فوتبال ایران

خبر تکان دهنده پیشکسوت داوری درباره ورود VAR به فوتبال ایران

سعید مظفری زاده : اگر امروز اراده کنیم، زودتر از دو سال دیگر VAR در کشورمان نخواهیم داشت

صحبت های سعید مظفری زاده درباره داوری

سعید مظفری زاده درباره مشکلات داوری فوتبال ایران و البته زمان ورود کمک داور ویدیویی به لیگ برتر صحبت های جالبی کرده است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

سعید مظفری زاده داور بازنشسته فوتبال ایران معتقد است اگر همین امروز برای آوردن VAR اقدام شود، دو سال دیگر این تکنولوژی وارد کشور می‌شود.

به گزارش پارس فوتبال، سعید مظفری زاده که امروز مسابقه نمادین منتخب تیم ملی ۹۸ و منتخب سرخابی ها را قضاوت کرد، در این خصوص گفت:

خیلی روز خوبی بود. ۸، ۹ سالی بود که در ورزشگاه آزادی قضاوت نکرده بودم. کلی خاطره برایم زنده شد. بازیکنان بزرگی امروز در زمین بودند و لذت بخش بود. افتخار کردم و لذت بردم.

او درباره غیبت تماشاگران در ورزشگاه آزادی تاکید کرد:

من تماشاچی ها را دوست دارم و دست بوس همه شان هستیم. فوتبال بدون تماشاگر معنا ندارد. متاسفیم که داستان عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه ادامه دارد. با این حال فکر می‌کنم به زودی زود شرایط به شکلی رقم می‌خورد که تماشاگران هم به استادیوم برگردند و فضای فوتبال را پرشور کنند.

داور بازنشسته و برجسته فوتبال ایران درباره اعتراض ها به داوری در لیگ برتر گفت:

کار انسانی ، خطا هم دارد. الان اما اعتراضات بیشتر از آنچه که در زمین اتفاق می‌افتد است. من عمده این ایراد را با احترام به ارکان قضایی فدراسیون متوجه این عزیزان می‌بینم. اگر برخوردها مثل فوتبال روز دنیا قاطع‌تر باشد، مطمئنا این حواشی کمتر خواهد بود. کمیته داوران هم افراد شناخته‌شده ای هستند که در راس کارند. آقای افشاریان، سخندان و بقیه دوستان از جنس داوری هستند و می‌توانند تحول خوبی را در داوری کشور ایجاد کنند.

مظفری زاده در پاسخ به این پرسش که چه زمانی ایران می‌تواند کمک داور ویدیویی داشته باشد، خاطرنشان کرد:‌

اگر امروز اراده کنیم، زودتر از دو سال دیگر VAR در کشورمان نخواهیم داشت. با توجه به زیرساخت‌ هایی که در ایران داریم، بیشتر یک شواف است. چون نه برنامه ریزی خاصی برای VAR‌شده و نه امکانات لازم را داریم. اگر همین امروز همه ارکان دست به دست هم بدهند، شاید دوسال دیگر VAR داشته باشیم. نبود آن قطعا لطمه بزرگی به فوتبال و داوری است. فدراسیون باید اولویت کار خودش را روی VAR قرار بدهد تا انشاالله از لیگ بیست و سوم بتوانیم آن را داشته باشیم.

کارشناس داوری درباره سطح داوران لیگ برتر گفت:

خوشبختانه این مملکت پر از استعداد و افراد توانمند است. اگر مدیریت درست اعمال شود و ایرادات برطرف شود، در آینده می‌توانیم به اوجی تبدیل شویم که در آسیا بودیم. متاسفانه نبود ثبات مدیریتی و برخی ارتباطات لطمه زیادی به داوری زده و ما را از داوری آسیا دور کرده است.

مظفری زاده حرف هایش را اینطور به پایان برد:

ما استعدادهای خوبی داریم اما مدیریت درست و استعدادیابی درست و ابلاغ صحیح باعث شده جایگاه مان را در داوری آسیا از دست بدهیم. همین موضوع باعث افت سطح کیفی بازی های داخلی هم شده است.