به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  برنامه "سلام تهران" در هفته جاری پیگیری مطالبات و مشکلات شهرستان قرچک را در دستور کار داشته است.

محسن خائف‌شریف شهردار قرچک با اشاره به مسئله قطار شهری و ساخت ایستگاه مترو در شهرک طلائیه، گفت: این مسئله از چند سال پیش جریان دارد و در دولت‌های مختلف تصمیم‌های زیادی برای گرفته شده است. ۸ سال پیش قرار شد که ایستگاه مترو در محله طلائیه احداث شود و شرکت مترو هم کارهایی کرد، اما بعد تبدیل به قطار شهری شد. شرکت راه‌آهن، کار ریل‌گذاری را شروع کرد و موضوع ایستگاه اجرایی نشد تا اینکه با حضور استاندار جدید، موضوعاتی برای احداث مترو در قرچک، ورامین و پیشوا مطرح شده است. ساخت ایستگاه چون از موضوعیت مترو خارج بود، به شرکت راه‌آهن سپرده شد، اما از آنجایی که باید ایستگاه را شهرداری بسازد و هنوز کار هموار کردن سطوح و ریل‌ها انجام نشده و زمان‌بر است، پروژه را تحویل نگرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه پارک جنگلی قرچک با ۳۷ هکتار مساحت، بزرگترین فضای سبز این شهرستان به شمار می‌آید، اما اتفاقات خوبی در چند سال اخیر در این پارک رخ نداده‌ است، اظهار داشت: از دهه ۷۰ دعواهای حقوقی مالکانی که مدعی زمین‌های این محوطه بودند، مطرح بود و در نهایت ۲ سال پیش توانستیم به این دعواها خاتمه دهیم و در نتیجه تمام اسناد به شهرداری رسید. همچنین طرح تفرجگاه اصلی قرچک در قالب سرمایه‌گذاری را پایه‌ریزی کردیم که امید است سال آینده آغاز شود. آگهی برای جذب سرمایه‌گذار منتشر شده، اما به دلیل نوسانات ارز و قیمت مصالح ساختمانی، فعلاً کسی مایل به همکاری نبوده است.

شهردار قرچک اعتبارات ریالی قرچک با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت را ۳۰۰ میلیارد تومان در یکسال عنوان کرد که سرانه سالانه هر شهروند ۱ میلیون تومان است و آن را در مقایسه با دیگر شهرستان‌های پرجمعیت بسیار ناچیز دانست. 

وی با بیان اینکه شهربازی قرچک هم در اراضی پارک جنگلی که دچار دعواهای حقوقی بود قرار داشت و به موازات پارک جنگلی مشکل آن هم حل شد و اواسط ۱۴۰۱ کار آن تکمیل می‌شود، گفت: تاکنون آرامستان، سینما و چند فرهنگسرا ساخته و یا در حال احداث هستیم، که اعتبارات آنها خارج از بودجه شهرستان بوده است. سینما در قالب پردیس است، ۷۰ درصد کارهای آن پیش‌رفته و در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد و به صورت همزمان در ۳ سالن آن فیلم اکران می‌شود. در سال ۹۶ سرانه فرهنگی شهرستان صفر بود، در این ۸ سال، ۴ سرای محله هر کدام با مساحت ۴ هزار متر مربع ساخته شد. ۴ سوله بحران و ورزشی احداث کردیم که این سرانه‌ها حداقل‌های ساخته شده برای شهرستان جوان قرچک است.

خائف‌شریف از توافق با مالکان برای اختصاص زمین به مساحت ۲۲ هکتار در مرکز شهر برای افتتاح بزرگترین پارک جوان ویژه اجرای تئاتر، ورزش‌های امروزی و دیگر فعالیت‌های مورد علاقه خبر داد و گفت: مطالعات نقشه‌ای و طراحی این پروژه انجام شده و سال آینده، اجرا در این محدوده را آغاز می‌کنیم. ۶ پروژه بزرگ داریم که اعتبارات آنها از مصوبات ما خارج است، اما با مشقت، آنها را اجرا می‌کنیم. فاز اول کمربندی شمال‌شهر در حال اجراست، پیشرفت ۸۰ درصدی داشته و این کمربندی به ورامین و پیشوا متصل می‌شود. 

وی در خصوص فرهنگسرای شهید ستاری که هم اکنون در دست دادسرای قرچک است، گفت: سال ۹۱ بعد از اینکه قرچک از شهرستان ورامین جدا شد، قسمت عمده‌ای را به شهرداری سپردند، شهرداری هم برای استقلال بیشتر، بخش‌هایی از  آن را در اختیار دیگر دستگاه‌ها قرار داد. اما هم اکنون ساختمان دادگستری و دادسرا در حال ساخت است و در کمتر از یکسال آینده ساختمان فرهنگسرا را در اختیار شهرداری قرار خواهند داد. فرهنگسرای حاج قاسم سلیمانی بزرگترین فرهنگسرای جنوب شرق استان با ۵ هزار مترمربع در ورودی قرچک است، و ۳۰ درصد از کارهای آن پیشرفته است. فاز اول آرامستان هم سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. زمین مورد تقاضا ۱۵۰ هزار هکتار بود که فاز اول آن تا پایان سال آینده استفاده می‌شود.

این مدیر شهری درباره تصویر منتشر شده از قفل شدن درب استراحتگاه کارگران شهری، اظهار داشت: اینجا آبدارخانه است که هنگام استفاده کارگران درب آن باز می‌شود، اما این قفل حتما برداشته خواهد شد.

برنامه "سلام تهران" هفته آینده از شنبه ۱۸ دی تا پنجشنبه ۲۳ دی ماه مسائل و مشکلات مردم شهرستان بهارستان را پیگیری می‌کند. شهروندان بهارستانی می‌توانند مطالبات و دغدغه‌های خود را به شماره ۱۰۰۰۰۵۱۹ پیامک کنند.

گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با اجرای مصطفی امامی و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

انتهای پیام//