شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#شورای عالی

رئیس شورای عالی قضایی عراق:

فرماندهان شهید، باعث افتخار و تاج سر ما هستند

فرماندهان شهید، باعث افتخار و تاج سر ما هستند

رئیس شورای عالی قضایی عراق زیدان در مراسم دومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی، شهیدان سلیمانی و المهندس را باعث افتخار،تاج سر و شمشیرهایی توصیف کرد که دست خیانت و جنایت را قطع خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المعلومه، فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق در مراسم دومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی در سالن منصور بغداد گفت: شهادت فرماندهان پیروزی باعث افتخار و تاج سر همه باقی خواهد ماند. شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تکمیل کننده یکدیگر و به حق شایسته لقب «فرماندهان پیروزی» بودند که مرجعیت برای آنها انتخاب کرد.

وی ادامه داد: بسیاری از سرورانی که در این مراسم حضور دارند، در عرصه های سیاسی و نظامی با فرماندهان شهید زندگی کردند و به همین خاطر من نمی توانم به صفت های مثبت این فرماندهان و در رأس آن دین داری خالصانه، شجاعت، تواضع و زهد چیزی اضافه کنم.

زیدان تصریح کرد: شهیدان سلیمانی و المهندس بدون کوچکترین تردید به فتوای مرجعیت دینی پاسخ دادند و مردم نیز از آنها حمایت و علیه تروریست ها اعلام جنگ کردند و اراضی اشغالی را آزاد کردند. شهدا ستاره هایی هستند که راه به ما نشان دادند و همچنان چراغ راه و شمشیرهایی هستند که دست خیانت و جنایت را قطع خواهند کرد.

رئیس شورای عالی قضایی عراق در پایان فرماندهان شهید را خطاب قرار داد و گفت: از دست دادن شما سخت است و قلب ما را به درد آورد. خداوند جایگاه شما را عالی گردانَد و توان تحمل فراق شما را به ما عطا فرماید. با وجود درد و ناراحتی فراق، شهادت شما همچنان باعث افتخار و تاج سر ما باقی خواهد ماند.

مراسم رسمی یادبود به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس با حضور شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی ارشد عراق و سفرای خارجی به میزبانی سازمان حشد شعبی در بغداد برگزار شد.