شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بغداد#منابع

اصابت یک راکت به پایگاه نظامی النصر بغداد +عکس

حمله راکتی به پایگاه آمریکا در بغداد

ینابر اعلام منابع خبری یک راکت به پایگاه نظامی «النصر» که گفته می‌شود نظامیان آمریکایی در آن مستقر هستند، اصابت کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری عراق، گروه رسانه‌ای امنیتی دولت عراق امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که پایگاه نظامی «النصر» متعلق به ارتش آمریکا مورد هدف حمله راکتی کاتیوشا قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است که در این حمله یک راکت کاتیوشا  از محله الجهاد  به پایگاه النصر  پرتاب شده است. نیروهای امنیتی عراق نیز یک سکوی پرتاب را کشف کردند که روی آن یک راکت ۲۴۰ میلی متری پرتاب نشده، قرار داشت.

هنوز گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

راکت پرتاب نشده

ساعاتی پیش از این نیز رسانه‌های عراقی اعلام کردند پایگاه آمریکایی ویکتوریا واقع در فرودگاه بین‌المللی بغداد با چهار موشک کاتیوشا هدف حمله قرار گرفت.

حملات به پایگاه‌های آمریکایی در حالی افزایش یافته است که نیروهای ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا ظاهرا در حال عقب نشینی از عراق و تحویل پایگاه‌های خود به ارتش عراق هستند.

حمله راکتی

پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸، در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران