شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سردار سلیمانی#کاخ سفید#ایران#رئیس جمهور

در یک جلسه مطبوعاتی عنوان شد؛

واکنش کاخ سفید به اظهارات رئیسی درباره قصاص قاتلان سردار سلیمانی

واکنش کاخ سفید به اظهارات رئیسی درباره قصاص قاتلان سردار سلیمانی

سخنگوی کاخ سفید با ادعای تمرکز بر مذاکرات وین، به سوالی درباره اظهارات رئیس جمهور ایران مبنی بر لزوم قصاص قاتلان سردار سلیمانی پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در جلسه مطبوعاتی خود به سوالی درباره اظهارات سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران مبنی بر اینکه عاملان شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی باید محاکمه و قصاص شوند، پاسخ داد.

وی در این باره مدعی شد: من هیچ نظر مستقیمی درباره اظهارات وی ندارم. وی مانند سران هر کشور دیگری، سیاست ها و مخاطبان خود را دارد.

سید ابراهیم رئیسی در دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفته بود: در این جنایت هولناک که بر تمام امت اسلامی بسیار سخت و گران آمد، باید متجاوز، قاتل و جنایتکار اصلی یعنی رئیس جمهور وقت آمریکا محاکمه و قصاص شود و حکم خدا در مورد او جاری شود. اگر ساز و کار محاکمه عادلانه ترامپ، پمپئو و دیگر جنایتکاران در یک دادگاه عادلانه فراهم و به جنایت آنها رسیدگی شد و آنها به مجازات اعمال ننگین خود رسیدند فبها؛ اگر نشد شک نکنید دست انتقام از آستین امت بیرون خواهد آمد.

ساکی در ادامه ادعاهای خود به مذاکرات وین پرداخت و گفت: در حال حاضر، رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا هدایت یک هیئت بین سازمانی را در دور هشتم مذاکرات وین برعهده دارد که سوم ژانویه از سر گرفته شد. طی هفته گذشته، پیشرفت اندکی در مذاکرات حاصل شد و امیدواریم که این هفته کار را بر پایه همین پیشرفت ادامه دهیم.

وی در نهایت مدعی شد: مشخص است که چنانچه به زودی برای بازگشت متقابل به تعهدات به تفاهم نرسیم، تسریع گام های هسته ای ایران، برجام را تهی از اعتبار می کند. بنابراین، اولویت ما حصول و اجرای بازگشت سریع و متقابل (به تعهدات) است. امیدوارم که مذاکرات هم بر روی موضوعات مورد بحث متمرکز شود و نه اظهارات هیچ یک از سران جهان.

هشتمین دور از گفتگوهای برچیدن تحریم‌ها عصر دوشنبه هفته گذشته با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مو را معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد.

این نشست پنجشنبه گذشته به دلیل آغاز تعطیلات سال نو میلادی به صورت موقت متوقف شده بود و مجدداً از دوشنبه این هفته از سر گرفته شد.