شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سردار سلیمانی#اینستاگرام

عکس | پویش کاربران ایرانی برای اعتراض به حذف تصاویر سردار سلیمانی | کاهش نمره کیفیت اینستاگرام

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱

چند روز پس از سانسور گسترده تصاویر و فیلم‌های مرتبط با شهید سلیمانی در چند روز اخیر، کاربران ایرانی، پویشی خودجوش برای اعتراض این شبکه اجتماعی به راه انداخته اند.

اینستاگرام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس ،  کاربران در اقدامی هماهنگ برای مراجعه به گوگل پلی و ثبت کمترین نمره کیفیت برای اینستاگرام هماهنگی کرده اند.

به نظر می رسد این اقدام متقابل کاربران ایرانی جواب داده و از آغاز این پویش تاکنون، نمره کیفیت اینستاگرام در گوگل‌پلی در محدوده جغرافیایی کشورمان از ۴.۴ به ۲.۲ کاهش پیدا کرده است.

لازم به ذکر است گوگل‌پلی رتبه اپلیکیشن‌ها را به‌صورت منطقه‌ای نشان می‌دهد؛ به عبارت دیگر در هر منطقه جغرافیایی، رتبه‌بندیِ حاصل از نظرات درج‌شده توسط کاربران در آن منطقه را نشان می‌دهد.

آیا ثبت رتبه برای برنامه ها واقعا تاثیری دارد؟

یکی از معیار های اصلی برای رشد یک برنامه یا بازی در مارکت های داخلی و خارجی بالا بودن تعداد نظرات مثبت آن است.

این موضوع حتی تا آنجا مهم است که مشابه الگوریتم های جستجوی گوگل برای وب سایت ها، راه کارهایی برای برنامه ها هم وجود دارد که سازندگان برنامه هم باید کارهای خاصی برای افزایش بهینه سازی جستجو انجام دهند تا آمار دانلود برنامه شان بالا برود و رتبه بندی اپلیکیشن خود را بهبود ببخشند.

اما نکته مهم‌تر در این حرکت، پیام رسایی است که مردم ایران در اعتراض به سانسور قهرمان ملی‌شان به اینستاگرام داده‌اند و اعلام کرده‌اند در مقابل این ترور مجازی سکوت نمی‌کنند. این اعتراض گسترده مردمی برای متولیان امر مانند وزارت ارتباطات نیز یک پشتوانه قوی جهت پیگیری‌های آتی خواهد بود.