شهر خبر

وضعیت مبهم انتخابات فدراسیون جهانی وزنه‌برداری/ ثبت‌نام از کاندیداها برای سومین بار؟


وضعیت مبهم انتخابات فدراسیون جهانی وزنه‌برداری/ ثبت‌نام از کاندیداها برای سومین بار؟

با عدم تشکیل جلسه کنگره انتخاباتی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در حین برگزاری مسابقات جهانی ۲۰۲۱ تاشکند، به نظر می‌رسد برای بار سوم از کاندیداهای این انتخابات ثبت‌نام به عمل آید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، بعد از تعلیق تاماش آیان و برکناری پیرمرد مجارستانی از ریاست فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به دلیل افشاگری شبکه آلمانی درخصوص تخلفات رئیس IWF، همچنان آرامش به این فدراسیون برنگشته و بعد از انتخاب چندین سرپرست، مسابقات جهانی 2021 تاشکند زیر نظر مایکل ایرانی بریتانیایی برگزار شد.

باتوجه به عدم پاکسازی فدراسیون جهانی از عوامل تاماش آیان که مورد درخواست IOC است، همچنان شرایط برای برگزاری انتخابات در این فدراسیون مهیا نشده است.

پیش از این یک بار در سال گذشته ثبت نام از کاندیدای فدراسیون جهانی به عمل آمد که ایران 4 نماینده در بخش‌های مختلف داشت. در ادامه با توجه به تصویب اساسنامه جدید فدراسیون جهانی طبق اصلاحات مد نظر کمیته بین‌المللی المپیک، بار دیگر ثبت‌نام انجام شد که بار دیگر علی مرادی در بخش‌های ریاست، دبیرکلی، عضویت در هیئت رئیسه و هیئت اجرایی کاندیدا شد.

محسن بیرانوند دبیر فدراسیون نیز در بخش کمیته آموزش و مربیان، داود باقری نایب رئیس فدراسیون در بخش کمیته پزشکی و سیدعلیرضا قریشی رئیس هیئت وزنه‌برداری خوزستان در کمیته فنی ثبت‌نام کردند.

قرار بود انتخابات فدراسیون جهانی در فاصله چند روز بعد از جهانی 2021 طی روزهای 21 و 21 دسامبر، در تاشکند برگزار شود اما باتوجه به ابهامات موجود، برگزاری کنگره انتخاباتی منتفی شد.

همچنان نیز تاریخ برگزاری کنگره نامعلوم است و به نظر می‌رسد ثبت‌نام از کاندیدا به بار سوم کشیده شود.

این در حالی است که با توجه به کنار رفتن علی مرادی از ریاست فدراسیون وزنه‌برداری و محتمل بودن ایجاد تغییرات بیشتر در این فدراسیون، نمایندگان ایران در انتخابات نیز تغییر خواهند کرد.



انتهای پیام/