شهر خبر

ند پرایس اعلام کرد:

آمریکا امیدوار به پیشرفت بیشتر در مذاکرات هسته‌ای ایران است

آمریکا امیدوار به پیشرفت بیشتر در مذاکرات هسته‌ای ایران است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که امیدوار است در این هفته مذاکرات هسته‌ای ایران پیشرفت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ند پرایس»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه گفت، مذاکرات توافق هسته‌ای با ایران در وین پیشرفت اندکی را نشان داده و ایالات متحده امیدوار است که در این هفته این مذاکرات پیشرفت بیشتری کند.

پرایس به خبرنگاران گفت: «پیشرفت اندکی در مذاکرات هفته گذشته وجود داشت. ما امیدواریم که در این هفته بتوانیم بر روی آن کار کنیم.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین افزود: «از برخی جهات خیلی زود است که بگوییم این پیشرفت چقدر اساسی بوده است. ما معتقدیم که هر پیشرفتی که شتاب دهنده هسته‌ای ایران را متوقف کند، مفید است، اگرچه چنین پیشرفتی بسیار کند بوده است.»

در همین راستا، پایگاه خبری «پولیتیکو» به نقل از چند منبع آگاه، مدعی شد پنجره مذاکرات تا اواخر ژانویه یا اوایل فوریه بسته خواهد شد حال آنکه همزمان برخی منابع دیگر از عدم تعیین تاریخ قطعی برای پایان گفتگوها سخن گفتند.

در این میان، یک دیپلمات غربی به پولیتیکو گفته است که طی هفته جاری، باید درباره همه موضوعات به موازات هم مذاکره کرد. این بایدها که با هدف القا کردن حس جدیت طرف غربی به مخاطب بیان می‌شود، در حالی است که به واسطه اراده و ثابت قدمی تیم مذاکره کننده ایران، هر چهار مبحث برچیدن تحریم‌ها، گرفتن تضمین، راستی آزمایی و مسئله تعهدات هسته‌ای به طور همزمان در حال پیگیری است.