به گزارش برنا، احمد وحیدی سه شنبه شب در اولین اجلاس دوره ششم شورای عالی استانها با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی گفت: تقارن این اجلاس با ایام شهادت شهید سلیمانی این مضمون را القا می کند که شهید بزرگوار تراز جدیدی از مسئولیت و مسولیت پذیری را تعریف کرده که باید به آن سمت حرکت کنیم.

وی این ویژگی شهید سلیمانی را  امروز حجت دانست و افزود: فردی مانند وی آنچنان می تواند در آسمان و زمین بدرخشد که ملائکه در آسمان به استقبالش بیایند و زمینایان برای فراقش اینچنین گریه کنند.  

وزیر کشور با منحصر خواندن این اتفاقات بیان کرد: خداخواهی، خداجویی، خداپرستی، کار برای مردم و اخلاص در این نظام معنا می یابد. نظامی که اساس آن بر حق و تقوا است و شایستگان آن، کسانی هستند که ایمان و عمل صالحشان بیشتر و قویتر باشد.

وی افزود: این شورا هم که یکی از نمودهای مردم سالاری دینی است باید بتواند در همین تراز خود را مطرح کند.  

وحیدی خاطرنشان کرد: شورای عالی به یک مفهوم عالی ترین نمود این جریان انتخابات شوراها از روستا تا بخش و شهرستان و استان تا کشور و مهمترین نمود جریان یافتن مردم سالاری در جمهوری اسلامی است.  

وزیر کشور ادامه داد: نخستین مساله این مردم سالاری دینی دو عنصر دین و مردم است. بعد از ایمان به خدا کاری مهمتر از خدمت به مردم وجود ندارد.

وحیدی با طرح این سوال که چگونه باید این مردم سالاری طوری محقق و اجرایی شود که مردم طعم شیرین آن را بچشند، گفت: شوراها باید طوری در خدمت مردم باشند که مردم برای دیدن یک عضو شورا برای حل مشکل خود لحظه شماری کنند. و احساس مردم به شوراهاهم باید احساس قرابت باشد

وی افزود: مجلس طبق قانون مسائل ملی را باید حل و فصل کند و شوراها هم در سطح محلی و اگر شوراها چنین نکنند مجلس وارد سطح محلی می شود پس بهتر است طبق قانون اساسی هر کسی در جایگاه خود قرار بگیرد. و نمایندگان مجلس به کار اصلی خود یعنی قانونگذاری و نظارت برسند.

وی با بیان اینکه زنجیره در قانون اساسی درست دیده شده است، ادامه داد:  اما کارکرد امروز دچار مشکل شده و باید به نقطه اصلی خود برگردد.

 

وحیدی تاکید کرد: اصول حکمرانی ما اگر براساس قانون اساسی اجرا شود موضوعات در وقت خود و در جای خود حل و فصل می شود. وزیر کشور شورای عالی استانها را هادی و راهنمای شوراها عنوان کرد و گفت:  شورای عالی راهبری است که شوراها را رهبری می کند تا بتواند حکمرانی درست در سطح محلی اتفاق بیفتد درغیراینصورت نقصی خواهیم داشت.

وحیدی با اشاره به تلاش شوراها در دوره قبل خواستار توسعه و تکمیل این اقدامات شد و گفت: مردم باید  در اداره شهر و روستای خوداحساس مشارکت واقعی توسط شوراها داشته باشند و اگر چنین نباشدموقعیت شوراها تضعیف می شود.  

وی افزود: این رکن مهم در مردم سالاری دینی را باید پاس بداریم. مردم روی برخی مسائل حساس هستند و درمورد شوراها بر نبود پارتی بازی، پاکدستی، مبارزه با فساد، گرفتن تصمیمات عقلانی و جدا ندانستن شوراها از مردم حساس هستند. نباید اجازه داد اندک نفراتی جایگاه عظیم شوراها را تضعیف کنند و حفظ این منزلت بیشتر بر عهده خود شوراها و در راس آن شورای عالی استان ها است.

انتهای پیام/