شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#سال گذشته

شیخ نعیم قاسم:

شهید سلیمانی شهید امّت بود/حمایت ایران از مقاومت در ۴۰ سال گذشته

شهید سلیمانی شهید امّت بود/حمایت ایران از مقاومت در ۴۰ سال گذشته

معاون دبیرکل حزب الله بیان با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی علت اصلی مشکلات منطقه هستند، تأکید کرد ایران در چهار دهه گذشته در کنار مقاومت منطقه ایستاد و شهید سلیمانی شخصیتی فراملی بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری العهد، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم سفارت ایران در بیروت به مناسبت دومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی، حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس با بیان اینکه ایران در طول چهار دهه گذشته در کنار نیروهای مقاومت ایستاده است، گفت: شهید سلیمانی شخصیتی فرا ملّی بود و از مرزهای کشور خود عبور کرد تا به شهید امّت تبدیل شود. او فلسطین را به عنوان قطب تلاش‌های خود تعیین کرد. شهید سلیمانی در مقابل استکبار، سلطه جویی و اشغالگری مقاومت کرد.

شیخ قاسم در این مراسم که «زیاد النخاله» دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین و «محمدجلال فیروزنیا» سفیر ایران در لبنان نیز در آن حضور داشتند، ادامه داد: اعضای محور مقاومت که ما به وابستگی به آن افتخار می‌کنیم، با هم همکاری می‌کنند زیرا دشمن و آرمان آنها واحد است. اگر مقاومت در لبنان نبود، داعش بر آن سیطره می‌یافت. اگر محور مقاومت نبود، شهرک‌های صهیونیست نشین در جنوب لبنان احداث می‌شد. لبنان، وطن ما است و ما از آن دفاع خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم به دست اشغالگران بیفتد.

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: اطمینان داشته باشید که لوله تفنگ‌های نیروهای مقاومت و اتفاق نظر امت بر مقاومت علیه دشمن، تنها راهی است که سرزمین ما را از اشغالگری نجات می‌دهد و این گزینه، هیچ جایگزینی ندارد.

معاون دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: شهادت فرماندهان پیروزی از قدرت و جایگاه مقاومت هیچ چیزی کم نکرد. شهادت این فرماندهان، اخراج نیروهای آمریکایی را از منطقه سرعت بخشید. آمریکا و رژیم صهیونیستی علت اصلی مشکلات منطقه هستند.

شیخ قاسم ادامه داد: این حق نیروهای مقاومت و صاحبان اصلی سرزمین‌ها است که علیه نیروهای شرور با هم همکاری کنند. تمام آنهایی که ما را به تروریست بودن توصیف می‌کنند، نماینده تروریسم بین المللی و عامل ارتکاب جنایت کشتار جمعی هستند. دفاع، حقی مشروع است و این حق ماست که از خود دفاع کنیم و تسلیم اشغالگری نشویم.