شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نمایشگاه#چهارشنبه

«روایت مجسم» به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) رسید

«روایت مجسم» به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) رسید

نمایشگاه نقاشی «روایت مجسم» با آثاری روایت‌پردازانه دینی و حماسی شامل نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای و پرده‌های درویشی و نقالی چهارشنبه ۱۵ دی در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) آغاز به کار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای دینی امام علی (ع)، نمایشگاه نقاشی «روایت مجسم» با محوریت سیر تطور روایت و فرم در نقاشی آئینی ایرانی دربرگیرنده ۲۶ اثر روایت‌پردازانه دینی و حماسی شامل نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای و پرده‌های درویشی و نقالی چهارشنبه ۱۵ دی ساعت ۱۵ افتتاح و از تاریخ ۱۷ دی تا ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

این نمایشگاه، نگاهی است به بخشی از هنر نقاشی ایرانی که از بطن روایات برآمده است که در این میان، نقاشی قهوه خانه‌ای به عنوان یکی از برجسته‌ترین مکتب‌های هنر آئینی ایرانی شناخته شده که بار سنگین قصه و روایت‌های دینی و مذهبی، ملی و اسطوره‌ای را بر دوش کشیده است. در زمانه کنونی که مرزهای هنر درهم آمیخته و نوگرایی هنری، موجب به فراموشی سپردن برخی وجوه هویتی هنری ما شده، موزه هنرهای دینی امام علی (ع) که خود گنجینه دار نقاشی‌های قهوه خانه‌ای است، با هدف حفظ و صیانت این جریان هنری، با همکاری انجمن نقاشان قهوه خانه‌ای ایران به سرگروهی هنری مهدی طالعی نیا این نمایشگاه را برگزار می‌کند.

این نمایشگاه با آثار هنرمندانی چون جعفر لشگری، کریم تخشا، محمدرضا پورفرزانه، مرشد میرزاعلی شفائی، مهدی طالعی نیا، حسین عینی بخش، دارا مرادی و وحید غلام آزاد به نمایش در می‌آید و علاقه مندان برای بازدید می‌توانند همه روزه به غیر از روزهای تعطیل از ساعت ۹ صبح تا ۱۴:۳۰ به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از میرداماد، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵ مراجعه کنند.