شهر خبر

برگزاری مسابقه کتابخوانی «مقتل فاطمی» همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س)


برگزاری مسابقه کتابخوانی «مقتل فاطمی» همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س)

مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «مقتل فاطمی نوجوان» همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه صدیقه(س) برای گروه سنی نوجوان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «مقتل فاطمی نوجوان»، همزمان با ایام شهادت سرور زنان عالم، حضرت فاطمه صدیقه(س)، برگزار می‌شود. این کتاب که اخیراً توسط دفتر نشر معارف منتشر شده است، تلاش دارد با در نظر گرفتن منابع متعدد از مؤلفان شیعه و اهل سنت، فراز و نشیب‌های زندگی حضرت زهرا(س) را روایت کند.

کتاب «مقتل فاطمی نوجوان» به قلم حجت‌الاسلام و المسلمین علی شعیبی نوشته شده است. شعیبی که پیش از این نیز «مقتل نوجوان» را با نگاهی به زندگی حضرت سیدالشهدا(ع)، امام حسین(ع)، نوشته  در اثر جدید نیز با همان رویکرد به سراغ روایتگری از زندگی حضرت فاطمه(س) رفته است.

«مقتل فاطمی نوجوان» در پنج فصل به این شرح تدوین شده است: تولد و کودکی حضرت فاطمه(س)، فاطمه(س) در کلام پیامبر(ص)،  فاطمه(س) در کلام و زمانه علی(ع)، فاطمه(س) در زمان شهادت رسول‌الله(ص)، هجوم خونین (مقتل‌نامه) و کرامات و فضائل حضرت زهرا (س).

شعیبی پیش‌تر در گفت‌وگو با تسنیم درباره این اثر گفته است: این کتاب در رابطه با دفاع حضرت زهرا(س) از ولایت است که منجر به شهادت ایشان می‌شود. هدف از نگارش کتاب این است که نشان دهد که حضرت زهرا(س) تا پای جان در راه ولایت ایستادگی کردند. کتاب «مقتل فاطمی نوجوان» قصد دارد به مخاطب نوجوان خود یادآوری کند که دفاع حضرت زهرا(س) در آن زمان از امام معصوم زمانه خود، یعنی امام علی(ع) بود، در حال حاضر نیز ما وظیفه داریم که از امام معصوم زمانه خودمان، یعنی امام عصر(عج)، پشتیبانی و حمایت کنیم.

به گفته نویسنده کتاب «مقتل فاطمی نوجوان»؛ هدف دیگری که کتاب براساس آن شکل گرفت، پرداختن به مباحث تاریخی زندگی حضرت فاطمه صدیقه(س) بود. به نظر می‌رسد که برای کار کردن در این زمینه برای گروه سنی نوجوان غفلت کرده‌ایم. فکر می‌کنیم که نویسندگان برای برخی از ائمه اطهار(ع) مانند امام هادی(ع) کتاب نمی‌نویسند، اما اگر کتاب‌های منتشر شده را بررسی کنیم، می‌بینیم که تعداد کتاب‌هایی که درباره امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) نوشته شده باشد نیز بسیار کم است. نوجوان ما تا 30 سالگی از زندگی این بزرگواران خبر ندارد تا وقتی که سریالی مانند «مختارنامه» یا «امام علی(ع)» ساخته شود و از طریق آن با زندگی و زمانه اهل بیت(ع) آشنا شود. بر این اساس، کتاب «مقتل فاطمی نوجوان» تلاش دارد به مخاطب نسل جدید خود بگوید که ائمه اطهار(ع) به ویژه حضرت فاطمه(س) چگونه زندگی کردند و چه مظلومیت‌ها و مصیبت‌هایی دیده‌اند.

این مسابقه کتابخوانی ویژه گروه سنی نوجوان برگزار می‌شود و قرار است به سه جایزه پنج میلیون ریالی به نفرات برگزیده اهدا شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه کتاب نام و نام خانوادگی خود را به شماره 09336735051 ارسال کنند.

انتهای پیام/