شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#قدس

سخنگوی «عصائب اهل الحق» عراق:

انتقام خون شهید سلیمانی نابودی رژیم صهیونیستی است

قاسم سلیمانی - نمایه

سخنگوی «عصائب اهل الحق» عراق معتقد است که انتقام خون «شهید سلیمانی» از رهگذر آزادسازی قدس و نابودی رژیم صهیونیستی محقق می شود.

به گزارش مشرق، در حال حاضر، ایام بزرگداشت دومین سالگرد شهادت «حاج قاسم سلیمانی» را سپری می‌کنیم. این درحالی است که پس از شهادت «حاج قاسم» معادلات جدیدی در منطقه رقم خورد و برخلاف پیش بینی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی، مسیر درخشان مقاومت متوقف نشد. بسیاری معتقدند که انتقام خون شهید سلیمانی تنها از رهگذر اخراج کامل آمریکایی‌ها از تمام کشورهای منطقه می‌گذرد.

هر چقدر که از زمان شهادت این فرمانده بزرگ و عظیم سپری می‌شود، خدماتی که به جهان اسلام و مقاومت ارائه کرد، بیش از پیش آشکار می‌گردد. آمریکایی‌ها بر این باور بودند که با ترور سردار سلیمانی می‌توانند مسیر مقاومت در منطقه را متوقف سازند. اشتباه استراتژیکی که آمریکایی‌ها در این زمینه مرتکب شدند این بود که هیچگاه درک نکردند «حاج قاسم سلیمانی» نه یک شخصیت که یک مکتب است؛ مکتبی که برای همیشه ماندگار خواهد شد و سلیمانی‌های دیگر را تربیت کرده و پرورش خواهد داد.

لذا علیرغم گذشت ۲ سال از شهادت حاج قاسم، نه راه او پایان یافت و نه مقاومت زمین‌گیر شد. تحولات ۲ سال اخیر در جبهه‌های مختلف نبرد از سوریه گرفته تا عراق، فلسطین و لبنان به خوبی گویای این حقیقت است.

در همین ارتباط، گفتگویی با «محمود الربیعی» سخنگوی «عصائب اهل الحق» عراق انجام شده است که آن را مطالعه می‌کنید:

محمود الربیعی با اشاره به شناخت مردم عراق از حاج قاسم سلیمانی گفت: مردم عراق پس از سقوط رژیم صدام معدوم بیش از پیش با «حاج قاسم» آشنا شدند چرا که درست در همان برهه جمهوری اسلامی ایران به منظور مبارزه با اشغالگران آمریکایی به یاری عراق شتافت. در این میان، حاج قاسم سلیمانی نقش مهمی در کمک به عراق ایفا کرد. او در زمینه ارائه مشورت‌های نظامی و نیز در عرصه‌های مادی و معنوی از عراق در برابر اشغالگران آمریکایی حمایت به عمل آورد.

عراقی‌ها ژنرال قاسم سلیمانی را یک سمبل می‌دانند و او را مایه افتخار تمامی رزمندگان مقاومت در سراسر جهان قلمداد می‌کنند سخنگوی عصائب اهل الحق یادآور شد: عراقی‌ها ژنرال قاسم سلیمانی را یک سمبل می‌دانند و او را مایه افتخار تمامی رزمندگان مقاومت در سراسر جهان قلمداد می‌کنند.

واقعیت این است که حاج قاسم سلیمانی با تکیه بر هوشیاری، بصیرت، شجاعت و ایمان خود به ارزش‌ها و اصولی که امام خمینی (ره) مطرح ساختند، توانست مفاهیم تئوری را در عرصه عمل پیاده سازی کند. از همین روی، او موفق شد جبهه مقاومت را تشکیل دهد؛ جبهه‌ای که از افغانستان به عراق و سپس یمن، سوریه، بحرین و لبنان امتداد پیدا کرد و در ایران نیز ریشه دواند.

وی در ادامه نیز عنوان کرد: حاج قاسم سلیمانی نقش مهمی در حمایت از مقاومت ایفا کرد. وی در عرصه مبارزه برای آزادسازی قدس بسیار فعال بود. «شیخ قیس الخزعلی» دبیرکل «عصائب اهل الحق» عراق در روز دوم شهادت حاج قاسم، گفت: انتقام خون شهید ابو مهدی المهندس با اخراج آمریکایی‌ها از خاک عراق و انتقام خون شهید قاسم سلیمانی با آزادسازی قدس و نابودی رژیم صهیونیستی محقق می‌شود.

این شخصیت عراقی در ادامه تصریح کرد: آنچه که شیخ قیس الخزعلی در روز دوم شهادت حاج قاسم سلیمانی مطرح کرد نشان می‌دهد که نقش آفرینی سردار سلیمانی در حمایت از مقاومت تمامی مرزهای جغرافیایی را درنوردیده بود. این حاج قاسم سلیمانی بود که توانست مبارزه با سنگ توسط فلسطینیان را به مبارزه با سلاح تبدیل کند. او باعث شد تا گروه‌های مقاومت در فلسطین به زرادخانه موشکی بزرگی دست پیدا کنند.

سخنگوی عصائب اهل الحق اظهار داشت: نقشی که حاج قاسم سلیمانی در زمینه تقویت و تجهیز محور مقاومت در منطقه ایفا کرد یک الگوی واقعی برای غلبه بر چالش‌ها و تحقق پیروزی‌ها و دستاوردها در سخت‌ترین و دشوارترین میادین نبرد است. به عنوان نمونه، پیروزی‌های پی در پی گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه در برابر رژیم صهیونیستی نتیجه واقعی تلاش‌هایی است که پیشتر حاج قاسم انجام داده است.

تلاش برای انتقام خون شهدای مقاومت از روز دوم شهادت آنها آغاز شده است وی افزود: باید بگویم که انتقام از خون شهیدان «سلیمانی» و «المهندس» در یک نقطه خاص محدود نمی‌شود. تلاش برای انتقام خون شهدای مقاومت از روز دوم شهادت آنها آغاز شد. کسی که سلسله عملیات‌های مقاومت علیه آمریکا را بررسی کند، متوجه می‌شود که مقاومت توانست آمریکا را مجبور به سخن گفتن از عقب نشینی کند. هرچند که آمریکایی‌ها تنها در کلام از عقب نشینی سخن می‌گویند اما چنین چیزی به لطف ضرباتی که مقاومت به آنها وارد کرده، حاصل شده است.

سخنگوی عصائب اهل الحق در پایان نیز تصریح کرد: انتقام خون فرماندهان شهید در قتل ترامپ و یا دیگر سرکردگان استکبار جهانی خلاصه نمی‌شود زیرا سَر تمامی سرکردگان استکبار جهانی ارزش حتی یک قطره خون فرماندهان شهید ما را هم ندارد. انتقام خون شهدای مقاومت از طریق ادامه مسیر مقاومت تا زمان پاکسازی تمامی اراضی اسلامی از لوث تروریسم، اخراج آمریکای شیطان از منطقه و نابودی رژیم صهیونیستی محقق می‌شود.

منبع: مهر