شهر خبر

محسن انصاری نیا، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان:

تشکیل ۱۰۰ گروه تخصصی امر به معروف و نهی از منکر و یک لشکر سایبری

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان از راه اندازی ۱۰۰ گروه تخصصی امر به معروف و نهی از منکر و یک لشکر سایبری در این استان خبر داد.

اعتمادآنلاین|

حجت الاسلام محسن انصاری نیا، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان در نشست خبری با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: قرار است که تا پایان سال ۱۰۰گروه و  تشکل تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در استان ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰ تشکل تخصصی مطالبه‌محور در استان ایجاد شده ادامه داد: کار آموزش این تشکل‌ها در استان شروع شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین این تشکل ها در حوزه محیط زیست فعالیت دارند افزود: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، جهت‌گیری های جدیدی در یک سال اخیر تعریف و در پیش گرفته است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با بیان اینکه نگرش و رویکرد این ستاد تولی‌گری است خاطرنشان کرد: براساس این جهت گیری جدید، ستاد دیگر خود متصدی امر به معروف و نهی از منکر نیست و به عبارتی دیگر به صورت مستقیم به حوزه این دو فریضه ورود نمی کند بلکه فراتر از آن به اقامه، احیا و اشاعه امر به معروف و نهی از منکر که رسالت اصلی ستاد است، می پردازد..

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، با بیان اینکه ریل‌گذاری ستاد در گذشته اشتباه بوده افزود: تا پیش از این عمده کار ستاد مبتنی بر تذکرهای لسانی و رویکردهای حداقلی در کف خیابان بود و از این رو ستاد یک ستاد کم کارآمد بود.

وی با بیان اینکه در رویکرد جدید مطالبه از مسوولان رسالت اصلی ستاد هدفگذاری شده اضافه کرد: در جهت گیری جدید، ریل‌گذاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مسیر اصلی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه امر به معروف را باید به جای مردم از مسوولان شروع می کردیم افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر به جای مردم از مسوولان شروع می‌شد، بی‌تردید امروز جلوتر بودیم چرا که اگر می خواهیم ظاهر مردم درست شود باید باطن مسوولان را درست و اصلاح کنیم.

حجت الاسلام انصاری نیا ادامه داد: متاسفانه برخی از مسوولان دارای ترک فعل هستند و با این وجود در جابجایی آنها نیز تعلل می‌شود که این رویه باید اصلاح شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به برخی مصادیق منکر در جامعه گفت: متاسفانه گاه شاهد پارادوکسیکال در رفتار و عمل برخی از مسوولان هستیم که همین به جامعه اسلامی آسیب می رساند. کذب‌گویی و وعده های توخالی از دیگر منکراتی است که گاه در بین برخی مسوولان دیده می شود و همین ها باعث می شود که امید مردم به برخی مسوولان کمتر شود.

وی از تلاش برای مردم‌نهاد شدن ستاد امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از رویکردهای جدید در این ستاد نام برد و گفت: اگرچه در گذشته نیز ظابطین ستاد عمدتا از بین مردم بودند اما آن رویه به مردم نهاد شدن ستاد نمی‌انجامید و لذا در جهت گیری جدید به مردم نهاد شدن ستاد توجه ویژه شده است.

حجت الاسلام انصاری‌نیا از ارتباط موثرتر با دستگاه های اجرایی از سوی ستاد خبر داد و افزود: در همین راستا تاکنون با ۸۰ نهاد و سازمان و اداره کل در استان جلساتی برگزار و رویکرد و گفتمان جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان را برای آنها تبیین کردیم.

وی از هدفگذاری این ستاد برای ورود به ۵۲ موضوع با هدف عمل به این دو فریضه الهی نام برد و اظهار کرد: یکی از برنامه های ما برای عملی شدن امر به معروف و نهی از منکر، آموزش تخصصی است و در همین راستا تاکنون دوره های آموزشی مختلفی برگزار کردیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با انتقاد از هرگونه برخورد قهری در حوزه امر به معروف و نهی از منکر گفت: در گذشته گاه آمر به معروف و ناهی از منکر، خود درگیر هتاکی و عمل غیرقانونی بود که این رویه زیبنده عمل به این دو فریضه الهی نبود ؛ چرا که با منکر نمی‌توان جلوی منکر را گرفت.

وی از حمایت حداکثری از آمرین به معروف و تشکل های تخصصی خبر داد و گفت: این تشکل ها دربرگیرنده افراد متخصص در امور مربوط به امر به معروف و نهی از منکر هستند و مبانی فریضتین به آنها آموزش داده شده است.

حجت الاسلام انصاری‌نیا بر لزوم همکاری رسانه ها و خصوصا صداوسیما با این ستاد تاکید و عنوان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان آماده ایجاد تشکل‌های تخصصی در حوزه رسانه است .

وی از برنامه ریزی برای ایجاد لشکر سایبری در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خبر داد و افزود: لشکر سایبری با هدف فرهنگ سازی و خط دهی به افرادی که دغدغه امر به معروف و نهی از منکر دارند تا بعضی از معضلات و مطالبات رفع شود ایجاد می شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار کرد: جریان سازی و گفتمان سازی در فضای مجازی یکی از اصلی ترین برنامه های ستاد است که با ایجاد این لشکر سایبری می توان به تحقق آن کمک کرد.