شهر خبر
  • بین الملل 2
  • مشاور امنیت ملی عراق:

    ترور «رهبران پیروزی» جنایت وحشیانه بود

    «قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت عراق با انتشار توییتی ترور رهبران پیروزی سردار سلیمانی و المهندس را جنایتی وحشیانه و نقض آشکار حاکمیت کشورش توصیف کرد.

    ترور «رهبران پیروزی» جنایت وحشیانه بود

    به گزارش مُنیبان، الاعرجی در این توییت نوشت که در دومین سالگرد حادثه فرودگاه بین‌المللی بغداد، تاکید می‌کنیم آنچه رخ داد یک جنایت ددمنشانه، گناه‌آمیز و نقض آشکار حاکمیت عراق است و در وقوع چنین حوادث سخت و خطرناک باید برای شرایط کشور و منافع مردم از حکمت، عقلانیت و صبر پیروی کرد.

    وی با تبریک شهادت سرداران شهید حاج «قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس» و نثار رحمت الهی بر آنان ادامه داد: این لحظات یادآور ترور رهبران پیروزی و قهرمانان آزادیبخش میهن است.

    الاعرجی افزود که این حمله، جنایت هولناک و ددمنشانه، نقض آشکار حاکمیت ملی و سرزمینی و هنجارهای بین المللی بود.

    بامداد ۱۳ دی ۱۳۹۸ در حمله موشکی پهپادهای آمریکایی، سردار قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران، ابوالمهدی المهندس معاون سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و همراهانشان در فرودگاه بین المللی بغداد به شهادت رسیدند.

    این حمله و جنایت با دستور مستقیم «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری وقت آمریکا انجام شد.

    به دنبال حمله تروریستی ارتش ایالات متحده به خودروی سردار سلیمانی و المهندس و همراهانشان در فرودگاه بغداد که به شهادت همه آنها انجامید، جمهوری اسلامی ایران بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ با حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار عراق انتقام سخت وعده داده شده را از آمریکایی‌ها آغاز کرد.