به گزارش خبرنگار فوتبال خبرگزاری برنا؛ لژیونرهای فوتبالی در سال 2021 شرایط ویژه‌ای را پشت سر گذاشتند و با عملکردهای متفاوتی سال میلادی را سپری کرده و حالا در روزهای ابتدایی سال جدید امیدوار هستند اتفاقات بهتری را رقم بزنند.

در زیر عملکرد ستاره های سرشناس ایران شاغل در اروپا را در سال 2021 با هم مرور می کنیم:

توقعات بیشتر از بیرو 

516

علیرضا بیرانوند، گلر اول تیم ملی، کریسمس قبل را در آنتورپ پشت سر گذاشت و در ادامه در مسیر جدیدی که پیش رو داشت به تیم بوآویشتای پرتغال پیوست به این امید که بتواند اتفاقات بهتری را در فضای جدید رقم بزند. در مجموع بیرو در سال میلادی که گذشت، در 19 بازی برای تیم های خود به میدان رفت که ماحصل این بازی‌ها ثبت تنها 5 کلین شیت بود. او در این بازیها، 29 بار دروازه‌اش را باز شده دید.

ستاره‌ای که از لالیگا به دروازه تیم ملی رسید

امیر عابدزاده، پسر ستاره و اسطوره فراموش نشدنی تیم ملی و پرسپولیس، در سال قبل چالش جذابی را در لالیگای دو برای خود رقم زد. ستاره جوان تیم ملی که در سال‌های اخیر فوتبال پرتغال و ماریتیمو را برای حضورش انتخاب کرده بود در این تیم خوش درخشید تا نمایش جذابش اسپانیایی‌ها را برای جذب او در لالیگای دو مجاب کند. امیر در مجموع در سال 2021 در 38 بازی حراست از دروازه را برعهده داشت که در این بازی‌ها در 15 بازی با بسته نگه داشتن دروازه‌اش، عدد جالبی را در زمینه کلین شیت به ثبت برساند. امیر در این 38 بازی 40 گل دریافت کرده که اگرچه میانگین گل دریافتی‌اش در هر بازی چندان جالب نبوده اما تداوم حضورش در تیم‌های باشگاهی، این ثمره را داشت که او به عنوان رقیب جدی بیرانوند در تیم ملی ایران معرفی شود.

پیام؛ نیازمند فرصت!

پیام نیازمند، دروازه‌بان سابق سپاهان که با انگیزه‌های زیادی در سال قبل میلادی چمدان‌های خود را برای سفر فوتبالی‌اش به مقصد پرتغال بست تا به عنوان گلر پورتیموننزه تجربه جدیدی را پشت سر بگذارد، فصل موفقی را در سال 2021 سپری نکرد و تبدیل به نیمکت‌نشین محض در پرتغال شد. نیازمند تا به امروز تنها در دو بازی برای باشگاه جدیدش به میدان رفته و با 4 گل خورده و بدون ثبت کلین شیت، امیدوار است با شروع سال 2022 بتواند فصل جدیدی را به عنوان یک لژیونر موفق رقم بزند.

عملکرد متفاوت 3 دروازه‌بان

3 دروازه‌بان دیگر ایرانی شاغل در اروپا در سال گذشته عملکرد متفاوتی را از خود به نمایش گذاشتند. عقیل اعتمادی، دروازه‌بان آلمیره سیتی هلند، در 8 دیدار برای تیمش، با یک کلین شیت و 18 گل خورده سال گذشته میلادی را به پایان رساند. این در حالی است که دانیال داوری که در تیم روت وایس اسن آلمان توپ می‌زند در 44 بازی در سال قبل برای تیمش 17 کلین شیت داشته و در مجموع 41 گل را دریافت کرده و بالاخره این که سوشا مکانی، دروازه‌بان پرحاشیه ایرانی شاغل در میوندالن نروژ، در 22 بازی تیمش با 3 کلین شیت و دریافت 39 گل سال 2021 را به پایان رساند.

آمار پسر اسکوچیچ!

صادق محرمی، مدافع جوان تیم ملی که در حال حاضر در دیناموزاگرب حضور دارد، در سالی که گذشت در مجموع در 33 بازی برای این تیم به میدان رفت. مدافع پرسپولیسی دینامو در این بازی‌ها یک گل زده را نیز در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

پسر بوشهری گل سرسبد اروپایی‌ها

بدون شک مهدی طارمی را باید گل سرسبد لژیونرهای ایرانی شاغل در اروپا در سال 2021 نامید، ستاره‌ای که در این سال نمایش پرفروغی را از خود ارائه کرد و انواع و اقسام اتفاقات خوب فوتبالی را به عنوان نماینده ایران در قاره سبز رقم زد. پسر بوشهری پورتو که عنوان بهترین گلزن و بهترین پاسور لیگ پرتغال در سال 2021 را از آن خود کرد، در 55 بازی در جام های مختلف برای تیمش به میدان رفت که ماحصل این بازی‌ها 27 گل و 22 پاس گل بود تا ستاره بی چون چرای پورتو در سال 2021 لقب بگیرد.

سردار در تعقیب طارمی 

سردار آزمون

همبازی و دوست مهدی طارمی در تیم ملی ایران، کیلومترها دور از زوج فوتبالی خود سال 2021 را در زینت پشت سر گذاشت. در این سال سردار آزمون که بارها خبر جدایی‌اش از زنیت و حضورش در تیم‌های مطرح دنیا بر سر زبان ها افتاده بود، 30 بازی را برای این تیم روس انجام داد و با 18 گل و 5 پاس گل، سال موفقی را در زنیت داشت.

آمار ستاره‌های ایرانی اوکراین

اللهیار صیادمنش که در سال 2021 به عنوان یار قرضی در تیم زوریا لوهانسک اوکراین حضور داشت در حالی پای درخت کریسمس عکس یادگاری گرفت که در 39 دیداری که برای زوریا به میدان رفت 12 بار موفق به گلزنی شد و با 7 پاس گل هم تیمی‌هایش را در موقعیت گلزنی قرار داد. این در حالی است که شهاب زاهدی، دیگر ستاره ایرانی تیم فوتبال زوریا لوهانسک اوکراین، هم مانند اللهیار در 39 دیدار برای تیمش در مستطیل سبز حضور پیدا کرد و با 12 گل و 5 پاس گل این سال را به پایان رساند.

عملکرد دور از انتظار کاپیتان تیم ملی

کریم انصاری فرد، ستاره ایرانی تیم فوتبال آ.ا.ک آتن یونان که حضور در این لیگ را در سال 2021 تجربه کرد، پس از حضور در تیم جدیدش آمار جالبی را به نام خود به ثبت نرساند. کاپیتان باتجربه تیم ملی در 44 بازی که برای این تیم آتنی به میدان رفت، موفق شد 10 گل را برای تیمش به ثمر رسانده و 2 پاس گل را در آمارش به ثبت برساند.

آقای گل پرسپولیس در انتظار روزهای آفتابی

علی علیپور، آقای گل سابق پرسپولیس که پس از جدایی از سرخ‌پوشان بازی در ماریتیمو و لیگ پرتغال را انتخاب کرد، در سال 2021 در 38 دیدار تیمش این شانس را به دست آورد که برای پرتغالی‌ها به میدان برود که در این میان 7 گل و 3 پاس گل ماحصل تلاش او در این بازی‌ها بود. این در حالی است که در حال حاضر شرایط حضور علیپور در ترکیب اصلی تیم ماریتیمو بهتر از قبل شده و امیدوار است در سال جدید اتفاقات بهتری را به عنوان لژیونر ایرانی شاغل در اروپا برای خود رقم بزند.

گوچی؛ کم فروغ تر از حد انتظار

55

رضا قوچان‌نژاد، ستاره سابق تیم ملی که دتا چندی پیش در تیم فوتبال زووله هلند توپ می‌زد سال 2021 را در کشور هلند در حالی به پایان رساند که در 12 بازی موفق شد 4 گل برای تیمش به ثمر برساند. در هفته های اخیر بارها خبر و شایعه خداحافظی او از فوتبال بر سر زبان‌ها افتاد اما فعلا این خبر هنوز تائیدیه رسمی نداشته است.

سال تاریک برای یک استقلالی! 

کاوه رضایی که سال گذشته میلادی را به صورت قرضی در تیم ادهورلی هلند پشت سر گذاشت را نمی‌توان از حیث آمار گلزنی برای تیمش، لژیونر موفقی دانست. ستاره سابق استقلال در 25 بازی که برای تیمش انجام داد تنها یک گل و دو پاس گل را به ثبت رساند که نمی توان این آمار را آمار موفق و قابل ملاحظه‌ای برای او دانست!

آمار نیمکت نشین تیم ملی

سامان قدوس، بازیکن تیم ملی که در حال حاضر در برنتفورد انگلیس توپ می‌زند در مجموع بازی‌های این فصل لیگ برتر انگلیس در 15 دیدار تیمش شانس همراهی در ترکیب این تیم را به دست آورد. این در حالی است او یک گل و 5 پاس گل در آمار خود در سال 2021 به ثبت رسانده است. 

21 بازی برای قلی‌زاده

516

علی قلی‌زاده دیگر لژیونر ایرانی شاغل در لیگ بلژیک در سال میلادی که گذشت آمار 21 بازی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. این در حالی است که او در این بازی‌ها 7 گل زد و 3 پاس گل را به همبازیان خود داده است.

انتهای پیام// 5