شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت ورزش#وزارت ورزش و جوانان

مدیرکل حراست وزارت ورزش:

حضور سی درصدی هواداران در ورزشگاه‌ها ابلاغ شده است

حضور سی درصدی هواداران در ورزشگاه‌ها ابلاغ شده است

مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان گفت: حضور ۳۰ درصدی هواداران در ورزش را ابلاغ کردیم.

به گزارش مشرق، همزمان با ایام فاطمیه و سالروز شهادت سردار دل ها، شهید حاج قاسم سلیمانی در راستای تقدیر از عوامل امنیتی و انتظامی در برگزاری مسابقات فوتبال ملی باشگاهی جلسه ای به میزبانی فدراسیون فوتبال در محل هتل آکامی مرکز ملی فوتبال برگزار شد. نمایندگان نهاد های مختلف امنیتی و حراستی در این جلسه حضور داشتند و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در ابتدا شهاب الدین عزیز خادم رییس فدراسیون فوتبال با بیان جایگاه رفیع شهید سلیمانی و یاران شهید آن سردار بزرگ اظهار داشت: تاریخ زندگی شهید سلیمانی پر از فداکاری و گذشت و جانفشانی بود و در نهایت به آرزوی دیرینه اش که همان شهادت در راه کشور بود، رسید. ما آنچه از این شهید بزرگوار آموختیم چیزی نیست جز خدمت به مردم ایران. ایشان جزو افرادی بودند که چه در زمان زندگی و چه در زمان شهادت، ایثار و از خودگذشتگی توامان با ایجاد حس امنیت را برای مردم کشور ایران به جای گذاشتند. شهادت جانسوز این سردار رشید اسلام را خدمت همه عزیزان و مردم ایران تسلیت می گویم و امیدوارم راه و منش و گفتار و رفتار ایشان بتواند درسی برای همه باشد.

عزیزی خادم در ادامه و در راستای جلسه تقدیر از عوامل امنیتی و انتظامی در برگزاری مسابقات فوتبال ملی و باشگاهی افزود: تلاش و زحمات شما عزیزان بر هیچ کس پوشیده نیست و شما بار بزرگی از روی دوش فوتبال بر می‌دارید که باتوجه به کمبودهای موجود، قابل تامل است. خیلی از افراد نمی دانند که در برگزاری بازی های ملی و باشگاهی چه حساسیتی وجود دارد و چه جلساتی با چه میزان اهمیتی تشکیل می شود تا یک بازی برگزار شود.

وی ادامه داد: ما خودمان را به جامعه شریف انتظامی بدهکار می دانیم و حضورشان نه تنها باعث دلگرمی ما می شود بلکه برگزاری یک بازی را بدون حضور این عزیزان قابل تصور نیست. امیدوارم در فدراسیون جدید شرایط به سمتی برود که ما بتوانیم با یک برنامه ریزی درست، از این قشر زحمتکش تقدیر و تشکر عملی و گفتاری داشته باشیم. وقتی از وظیفه صحبت می کنیم از وظیفه شناسان کشور، قشر نیروی انتظامی هستند که با حداقل امکانات و سخت ترین شرایط به فوتبال ایران خدمت می کنند.

وی افزود: این عزیزان بیشترین خدمات را ارائه می دهند و کمترین خدمات را دریافت می کنند و کمتر دیده می شوند. حتی کمتر از سایر عوامل مورد تشکر و قدردانی قرار می گیرند. ما در فدراسیون فوتبال همیشه قدردان زحمات شما هستیم. این دوستان همیشه کمک حال فدراسیون فوتبال بوده اند و من وظیفه خود می دانم که از مجاهدت های شما عزیزان تشکر کنم. باید هیئت های استانی را هم نسبت به فرهنگ انصاف، تکریم و قدردانی یاری کنیم تا گوشه‌ای کوچک از زحمات عزیزان انتظامی و امنیتی که ستون های برگزاری بازی های فوتبال هستند، جبران شود. ما آشنا به فضاهای روانی و معیشتی و اخلاقی هستیم و امیدواریم این جلسات گفت و گو تداوم داشته باشد. زیرا با صحبت و ارتباط است که می توان راهی برای حل کردن مشکلات و از میان برداشتن موانع پیدا کرد. ما با قلب‌های‌مان قدردان زحمات شما عزیزان هستیم. جا دارد از دوستان حراست وزارت ورزش که بانی این جلسه بودند نیز تشکر کنم. امیدوارم همه ما در مسیر خدمت به مردم قدم بر داریم؛ همانند سردار عزیز و شهیدمان حاج قاسم سلیمانی که زندگی و شهادت ایشان در این مسیر سپری شد.

سپس  علی قشقایی مشاور استاندار و مدیر کل امنیتی و انتظامی استان تهران در رابطه با لزوم جلساتی این چنینی  و نقش عوامل امنیتی در برگزاری مسابقات ورزشی اعلام کرد عرض سلام  و خدا قوت دارم خدمت تمامی عزیزانی که در این جلسه حضور دارند و هر یک به نوعی تلاش می کنند تا زمینه ای سالم برای تفریح و نشاط جوانان و مردم این مرز و بوم فراهم شود. بنا به احادیث معصومین دو نعمت وجود دارد که زمانی که از دست می رود انسان به یادش می افتد یکی نعمت سلامت و دیگری امنیت. قطعا افرادی که برای ایجاد امنیت در کشور جان فدا می کنند قطعا جز شریف ترین افراد یک کشور هستند. به نمایندگی از تمامی عزیزان شورای تامین یاد و خاطره سردار اهورایی  و اسطوره ای ایران زمین را گرامی می داریم که با ایثار جان خود و همرزمانش امنیتی در ایران ایجاد کرد که زمینه فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، ورزشی و فرهنگی وجود داشته باشد.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی که اخلاص و تلاش تمام قامت برای مردم و انقلاب اسلامی ایران داشت.سال گذشته در ایام ماه مبارک رمضان خدمت شهید حاج حسن ایرلو یار نزدیک سردار سلیمانی بودیم و ایشان خاطره ای از کار با حاج قاسم نقل کردند که نشان از تلاش و از جان گذشتگی این شهید عزیز داشت. حاج قاسم از اذان صبح  تا ساعت ۲۳:۳۰ در مقر فرماندهی بودند برای حفظ امنیت مردم ایران کار می کردند.

وی ادامه داد: این روحیه نشان می دهد که برای شادی و امنیت و آسایش مردم ایران باید مجاهدانه کار کرد و حتما این جهاد نزد خداوند خریدنی است. در این ایام که کرونا روح روان بسیاری را آزرده خاطر ساخته است همین مسابقات ورزشی است که توانسته تا حدودی آرامش روحی و روانی به وجود بیاورد. خدمت  عزیزی خادم عرض می کنم که ما در شورای تامین تمام تلاشمان را برای ایجاد یک فضای امن در کنار ورزش به کار خواهیم برد.

در ادامه سردار یعقوبی معاون عملیات فاتب در رابطه با جلسه و تکریم مقام شهدای مقاومت اظهار داشت: ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) باید اشاره کنم که در دی ماه هستیم که ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی با هم مقارن شده است. من سفیر سردار رحیمی هستم که به دلیل مراسم مصلای تهران که با حضور رئیس جمهوری کشور برگزار شد، ایشان نتوانستند در این مراسم حضور داشته باشند.

وی افزود: روی سنگ مزار شهید حاج قاسم سلیمانی نوشته شده سرباز وطن که نشان گر تواضع و فروتنی این شهید بزگوار است. مقام معظم رهبری ایشان را به عنوان یک مکتب قلمداد کرده اند. تمامی مکاتب موجود در دنیا و انواع و اقسام اسم ها که نام برده می شود و غربی ها از لیبرالیسم به عنوان راه نجات بشر یاد می کنند، در این سال‌ها تجربه شده اند. من می خواهم در این جلسه از یک مکتب جدید نام ببرم و آن مکتب سلیمانیزم است.

وی ادامه داد: یک مکتب در مورد تمامی زوایای زندگی انسانی از جنبه اقتصادی، اجتماعی تا حتی ورزشی حرف برای گفتن دارد. من پیشنهاد می کنم همه دانشگاه هایی که در حوزه علوم انسانی کار می کنند، یک صفت از حاج قاسم را کار کنند. چه اشکالی دارد که وزارت ورزش از چند پایان نامه با محوریت شهید حاج قاسم سلیمانی حمایت کند؟ راجع به زندگی ورزشی ایشان تحقیق شود. ما هم در مورد امنیت و سیاسیون، هم در مورد سیاست این شهید بزگوار به تحقیق بپردازند. رفتارهای ورزشی ایشان باید تحقیق و به صورت پایان نامه یا کتاب عرضه شود. وزارت ورزش یک وزارت سرگرمی نیست. از لحاظ نیروی انتظامی این وزارتخانه یعنی وزارت تولید کننده امنیت ایجابی در جمهوری اسلامی ایران.

وی افزود: وقتی که ۱۰۰هزار نفر در استادیوم ورزشی فوتبال تماشا می کنند، ما خوشحال می شویم. این کمک به امنیت فردی و اجتماعی و در نهایت امنیت عمومی سراسر کشور و به ویژه پایتخت است. به نظر من وزارت ورزش تولید کننده امنیت است و ما احترام بسیاری برای شما عزیزان قائلیم و بدون منت در کنار شما هستیم و افتخار می کنیم زمانی که یک مسابقه ورزشی برگزار می شود در استادیوم کنار شما هستیم و به تبع آن در معابر و خیابان‌ها منتظر هستیم که تماشاگران به سلامت به منازل خود بازگردند و امنیت عمومی تامین شود. عزیزی خادم بابت این مراسم و تقدیری که صورت گرفت کمال تشکر را از شما داریم و امیدوارم این روحیه در بین تمامی فدراسیون‌ها برقرار شود.

در ادامه مجید شهیدی مدیرکل حراست وزارت ورزش در رابطه با این جلسه گفت: ابتدا ایام شهادت سردار دلها را تسلیت عرض می کنم. قطعا تاریخ شهادت ایشان نقطه عطفی در انقلاب اسلامی خواهد بود. خصوصیت بارز سردار این بود که با وجود اینکه عکس و کلیپ زیادی از ایشان داریم، اما یک عکس در حال نشستن پشت میز و انجام کار اداری از وی نداریم و حتی یک میز نداشت تا پس از شهادت دسته گل را آنجا به یادش قرار بدهند. سردار مرد میدان و عمل بودند. هم در جبهه های مقاومت و هم در مسائل مربوط به سوانح طبیعی پشتیبان همه بودند.همچنین شهادت بی بی دو عالم را تسلیت می گویم. ما در روز شهادت، مراسم خاکسپاری دو شهید گمنام را در ستاد وزارت ورزش داریم که از همه دوستان برای حضور در این مراسم معنوی دعوت می کنم.

وی تصریح کرد: درباره مسائل ورزش تشکر ویژه از کمیسیون ورزشی شورای تامین استان دارم. طبق آماری که گرفتم در طول یک هفته تربیت بدنی ما هفت هزار رویداد ورزشی در کشور داشتیم که عدد قابل توجهی است و به مدد و همکاری این شورا و اعضای محترم، یگان ویژه، مسئولان اطلاعات سپاه ، ناجا و وزارت اطلاعات و حراست انجام شد و دست همه را می‌بوسم. در ایام کرونا که محدودیت های خاص اعمال شده بود اما با هوشیاری شورای تامین و سایر عزیزان توانستیم رویدادهای ورزشی را برگزار کنیم و الان هم این اتفاق در حال اجرا است. آن سی درصد حضور تماشاگر که ما برای حضور در کلیه میادین ورزشی درخواست کرده بودیم هم مصوب و از سوی ستاد ابلاغ شده است. از همین امروز برنامه ریزی را برای انجام تمهیدات لازم آغاز می کنیم تا حضور تماشاگران را در کلیه مسابقات و رویدادهای ورزشی داشته باشیم و شادی و نشاط را به جامعه تزریق کنیم

وی افزود: موضوع ورزش را علیرغم اینکه شورای تامین بحث امنیت را دارد و ما در کنار این شورا هستیم و منویات شورا را انجام می دهیم اما بحث های ورزشی و تخلفات و موضوعات آن را ما اگر اجتماعی ببینیم بهتر این است که بخواهیم نگاه امنیتی داشته باشیم. بحث های امنیتی را به بخش های دیگر بسپاریم و اگر در موضوعات اجتماعی تخلفی شده مثلا اتفاقی برای تماشاگری رخ داده به صورت مسائل اجتماعی بررسی کنیم و صرفا جرایم مربوط به آن را درنظر بگیریم. در واقع یک بازدارندگی ایجاد کنیم تا تخلف کمتری رخ بدهد و رویدادهای ورزشی به آسانی حتی به صورت خانوادگی مانند حضور در سینماها دنبال شود. درهمین جلسه از سوی نماینده وزارت کشور به این جانب اعلام شد که دستور العمل حضور ۳۰ درصدی تماشاگران در ورزشگاه ها به استانداری ها ابلاغ شد.

در پایان این نشست سردار امجدیان فرمانده تیپ یگان ویژه تهران بزرگ نسبت به لزوم وجود جلسات این چنینی و ایجاد فضای گفت وگو  هم اندیشی  اعلام کرد: ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(ع) و سردار حاج قاسم سلیمانی، بانی حفظ امنیت در محیط ورزشگاه‌ها یگان ویژه است. ما هر عملیات و یا ماموریتی را انجام می دهیم، یک بار مسیر را باز اندیشی می کنیم. زیرا در موفقیت ما تاثیر گذار است. امروزه سرمایه های اجتماعی ما همین هواداران و تماشاگران هستند. این جوانان آینده سازان این مملکت هستند و اگر مشکلاتی برای این عزیزان به وجود بیاید، باید بگویم که ما به بیراهه رفته ایم.

وی ادامه داد: باید روی هواداران و وضعیت آن ها دقت کرد. مشکلات گوناگونی وجود دارد. مانند تحریم های بین المللی، کم آبی و مشکلات معیشتی که همه این ها به داخل استادیوم ها می آید. در این راه باید باز اندیشی صورت بگیرد و جلسات متعددی برگزار کنیم تا با رفع اشکالات و اشتباهات از بروز دوباره آن ها جلوگیری کنیم. باز اندیشی درک اشتباهات گذشته و بهبود عملکرد در آینده است. ما باید فضای ورزشگاه ها را مدیریت کنیم و کانون هواداران را راه اندازی کنیم و با آموزش لیدرها فضای بهتری در ورزشگاه ها به وجود بیاوریم تا شاهد حوادث تلخ در استادیوم های ورزشی نباشیم. ما باید بتوانیم احساسات هواداران را کنترل کنیم تا در مواقع حساس اتفاق بدی رخ ندهد. آقای عزیزی خادم ما تقاضای همفکری و ایجاد جلسات بیشتر را داریم تا به بهبود فضای ورزشگاه ها کمک کنیم.

منبع: ایرنا