شهر خبر

آمادگی سازمان ملل برای تسهیل مذاکرات ملی در سودان| البرهان بر تشکیل دولت مستقل تاکید کرد

سازمان ملل از آمادگی خود برای تسهیل مذاکرات جامع جهت حل بحران سودان خبر داد. این در حالی است که رئیس شورای حاکمیتی سودان بر لزوم تشکیل دولت مستقل شایستگان تاکید کرد.

آمادگی سازمان ملل برای تسهیل مذاکرات ملی در سودان| البرهان بر تشکیل دولت مستقل تاکید کرد

 فولکر پرتس، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در سودان روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: خواست ملت سودان برای مسیر دموکراتیک و تکمیل روند صلح باید اساس تمامی تلاش‌ها برای حل بحران کنونی باشد. باید از طریق مذاکرات جامع و معنادار بر عدم اعتماد میان طرفین غلبه شود.

وی تاکید کرد که "باید فورا به مساله عدم اعتماد میان طرفین با هدف یافتن وجه مشترک جهت پیداش مسیر متقابل به منظور خروج از این بحران رسیدگی شود".

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل همچنین از کناره‌گیری نخست‌وزیر عبدالله حمدوک ابراز تاسف کرد و دستاوردهایی که تحت رهبری وی به دست آمده بود را ستود.

عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان نیز بر لزوم تشکیل دولت مستقل با ماموریت مشخص که مورد توافق در این شرایط تاریخی کشورش باشد، تاکید کرد.

البرهان بر لزوم تلاش برای تحقق ماموریت دوره گذار که در تحقق صلح و گسترش امنیت و حل و فصل مسائل مردم و برگزاری انتخابات نمود پیدا می‌کند، تاکید کرد.

وی ادامه داد: تحقق این اهداف نیاز به همبستگی ملت سودان، در نظر گرفتن منافع عالی کشور و اجتناب از منافع حزبی دارد. 

البرهان افزود: نیروهای مسلح سوپاپ امنیت کشور هستند و همچنان برای محافظت از خاک کشور منسجمند و از گذار دموکراسی تا رسیدن به انتخابات آزاد و شفاف برای تحقق خواسته‌های ملت حمایت خواهند کرد.

 

منبع: ايسنا