شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#زنگنه#انرژی#دیپلماسی#ضعف#دلایل#اصلی#تفحص#عملکرد#است

ضعف در دیپلماسی انرژی از دلایل اصلی تفحص از عملکرد زنگنه است

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس گفت: ضعف در دیپلماسی انرژی و عدم استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای پیشبرد طرح‌های نفتی از جمله مواردی است که می‌توان به عنوان ضعف در عملکرد و محورهای تحقیق و تفحص از وزارت نفت در دوران زنگنه از آن یاد کرد.

اعتمادآنلاین|

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم ابوترابی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اینکه تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد بیژن نامدار زنگنه در مجلس با رای بالایی در صحن مجلس به تصویب وکلای ملت رسید، نشان از قاطعیت مجلس در برخورد با متخلفان و اخلالگران دارد.

به گزارش فارس، وی افزود: ضعف در دیپلماسی انرژی، عدم استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای پیشبرد طرح‌های نفتی، عدم توسعه صنایع پایین دستی نفت، عدم بکارگیری شیوه‌های مقابله با تحریم، نحوه مدیریت و نداشتن کارآیی لازم و ناتوانی در حل مشکلات، سقوط جایگاه ایران در حوزه نفت دنیا از دوم به جایگاه پنجم، نداشتن استاندارد توسعه ظرفیت پالایشگاه و پتروپالایشگاه، اعتقاد خاص به خام‌فروشی، حذف کارت سوخت و بازگشت مجدد آن با هزینه کلان و همچنین تأخیر در  توسعه پارس جنوبی از جمله مواردی است که می‌توان به عنوان ضعف در عملکرد و محورهای تحقیق و تفحص از زنگنه از آن یاد کرد.

وی خام فروشی نفت در دوران زنگنه وزیر سابق نفت را بعنوان یکی از محورهای تحقیق و تفحص از عملکرد زنگنه خواند و گفت: عدم استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای پیشبرد طرح‌های نفتی که ناشی از اعتماد بیش از حد به غرب بوده است، ضرر‌هایی را متوجه کشور کرد.

ابوترابی در ادامه عنوان کرد: زنگنه نتوانست از صنعت ملی نفت ایران به خوبی حمایت کند، این در حالی است که ایران در حوزه نفت و گاز در جهان دارای رتبه‌های برتر بوده است.

وی در خاتمه به منفعل بودن دیپلماسی انرژی در دوران مدیریتی زنگنه باکشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: چندین سال روابط ما با همسایگانمان به لحاظ عملکرد زنگنه با تنش مواجه شده بود که نمونه آن با کشور ترکمنستان است.