پیش از این نوستروداموس، پیشگوی معروف فرانسوی برخورد سیارک، گرم شدن زمین و گرسنگی جهان در سال 2022 را پیشگویی کرده بود حالا سازمان فضایی ناسا از حرکت ۵ سیارک نسبتا خطرناک به سمت زمین در ژانویه ۲۰۲۲ هشدار داد.

به گزارش آیند در شروع سال ۲۰۲۲ ناسا هشدارهایی درباره حرکت سیارک‌های خطرناک به سمت زمین را منتشر کرده است. این سازمان فضایی گزارش داده که در ماه ابتدایی سال جاری، ۵ سیارک به سمت زمین حرکت می کنند.

سیارک‌ها، دنباله‌دار‌ها و شهاب‌سنگ‌ها جرم‌های عظیمی هستند که در ناحیه‌ای به دور خورشید می‌چرخند و گاهی اوقات به دلیل جاذبه‌ی گرانشی سیارات، مدارشان را تغییر می‌دهند. هنگامی که این سیارک ها با هر سیاره‌ای برخورد می‌کنند، معمولا فاجعه‌ای به بار می‌آید. به همین دلیل زمانی که یک سیارک با قطر بیشتر از ۱۵۰ متر به زمین نزدیک می‌شود، ناسا آن را به عنوان یک سیارک احتمالاً خطرناک طبقه بندی می‌کند.

سیارک‌های نزدیک شونده به زمین در ژانویه ۲۰۲۲

پیش بینی می‌شود که سیارک ۲۰۲۱ YK با وسعت ۱۲ متر در حال حاضر از ۱۱۸ هزار مایلی زمین عبور کند. در ۶ ژانویه، یک دنباله‌ دار به قطر ۷ متر به نام ۲۰۱۴ YE۱۵ به نزدیکی ۴.۶ میلیون مایل (۷.۴ میلیون کیلومتر) زمین می‌رسد. همچنین سیارکی با ۴ متر قطر که ۲۰۲۰ AP۱ نامیده می‌شود، در ۷ ژانویه به ۱.۰۸ میلیون مایلی زمین خواهد رسید.

یکی از بزرگترین سیارک‌هایی که در این ماه به زمین نزدیک می‌شود، سیارک ۲۰۱۳ YD۴۸ است که قرار است در ۱۱ ژانویه به ۳.۴۸ میلیون مایلی زمین برسد. به گفته ناسا، قطر آن تقریباً ۱۰۴ متر است. اگرچه این جرم برای زمین مضر و خطرناک نیست، اما اگر به سمت زمین حرکت کند، ممکن است باعث نگرانی شود. گفتنی است که آخرین سیارک در ۱۸ ژانویه به سیاره زمین نزدیک خواهد شد. به گفته مرکز مطالعات اجسام نزدیک به زمین ناسا، این جسم غول پیکر به نام ۷۴۸۲ ۱۹۹۴ PC۱، قرار است در فاصله ۰.۰۱۳ مدل نجومی حرکت کند.