شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#برگزاری انتخابات#لیبی
  • بین الملل 2
  • کمیساریای عالی انتخابات لیبی زمان برگزاری انتخابات را اعلام کرد

    کمیساریای عالی انتخابات لیبی ۲۴ ژانویه را زمان برگزاری انتخابات این کشور تعیین کرد.

    کمیساریای عالی انتخابات لیبی زمان برگزاری انتخابات را اعلام کرد

    به گزارش مُنیبان از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، عماد السایح، رئیس کمیساریای عالی انتخابات لیبی امروز (دوشنبه) خاطرنشان کرد، روز ۲۴ ژانویه (چهار بهمن) را زمان برگزاری انتخابات این کشور بر اساس مدت قانونی ۳۰ روزه از تاریخ ناکامی فرآیند انتخاباتی تعیین کرد.

    السایح در پارلمان در خصوص ناکامی برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری لیبی در موعد خود تصریح کرد: پیام‌هایی به دست ما رسیده است که بر اساس آن در صورت صدور فهرست اسامی مربوطه، به این موسسه حمله و فعالیت آن به صورت کامل متوقف خواهد شد.

    وی همچنین گفت: ما انتظار داشتیم مجلس نمایندگان بیانیه‌ای صادر کرده و این حمله را محکوم کند؛ اما این اتفاق نیفتاد و نه شورای ریاستی و نه دولت تلاش برای حمله را محکوم نکردند.

    السایح در ادامه تاکید کرد، کمیساریای عالی انتخابات متعهد به ارائه فهرست نامزدهای انتخابات بدون هیچ‌گونه تردید و اتهامی است.

    انتخابات لیبی قرار بود ۲۴ دسامبر برگزار شود؛ اما به دلیل اختلافات موجود بر سر قانون انتخابات، من جمله صلاحیت نامزدها و نقش قوه قضاییه در بررسی شکایات، به تعویق افتاد.

    دوشنبه گذشته پارلمان لیبی پیشنهاد داد که انتخابات ریاست جمهوری شش ماه به تأخیر بیفتد و مذاکرات گسترده‌ای میان طرف‌های مختلف برگزار شود.