شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#میانمار
  • بین الملل 2
  • سازمان ملل:

    ۱۴ میلیون نفر در میانمار به کمک های انساندوستانه احتیاج دارند

    دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور بشردوستانه (اوچا) در گزارشی که در مورد نیازهای بشردوستانه در میانمار منتشر کرده، آورده است که بیش از ۱۴ میلیون نفر در میانمار یعنی حدود یک چهارم جمعیت این کشور در سال جاری به کمک بشردوستانه احتیاج خواهند داشت.

    ۱۴ میلیون نفر در میانمار به کمک های انساندوستانه احتیاج دارند

    به گزارش مُنیبان، پس از به قدرت رسیدن ارتش در کودتای ماه فوریه سال گذشته بهای مواد غذایی و سوخت به طور ناگهانی در این کشور جنوب آسیا افزایش یافت.سازمان ملل: ۱۴ میلیون نفر در میانمار به کمک های انساندوستانه احتیاج دارند

    در این گزارش همچنین آمده است که همه گیری جهانی ویروس کرونا وضعیت انسانی در این کشور را وخیم تر کرده است. این گزارش همچنین برآورد می کند که ۴ / ۱۴ میلیون نفر به کمک هایی از قبیل مواد غذایی و دارو احتیاج خواهند داشت.

    این دفتر سازمان ملل نسبت به تاثیر همه گیری ویروس کرونا بر آموزش و پرورش ابراز نگرانی کرده و گفته است که در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به دلیل بسته شدن مدارس در یادگیری حدود ۱۲ میلیون کودک اختلال ایجاد شد.

    در این گزارش آمده است: «مردم میانمار در حالی که نیازهایشان به طور قابل توجهی در حال افزایش است در عرصه های سیاسی، اجتماعی - اقتصادی، حقوق بشر و انسانی با بحران بی سابقه ای روبرو هستند.»