به گزارش برنا، مهناز امیرشقاقی، کارشناس فوتبال بانوان با توجه به  اینکه تیم ملی بانوان در آستانه اعزام به رقابتهای جام ملت های آسیا است، عنوان کرد: از این اتفاق بزرگی که برای اولین بار در فوتبال بانوان رخ داده را باید به فال نیک بگیریم. با این صعود مجددا توجه جامعه فوتبال و مردم نسبت به تیم ملی فوتبال بانوان ویژه تر شد. قطعا کادر فنی، بازیکنان و مسئولین کنونی فدراسیون زحمات زیادی در این مسیر کشیدند و این امر بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به کرونا و تحریم ها، متاسفانه تیم ملی در مسیر آماده سازی برای جام ملت های آسیا هیچ بازی دوستانه‌ و تدارکاتی نداشته و این یکی از دغدغه های مریم ایراندوست، سرمربی تیم ملی است. با توجه به اینکه در گروه سختی قرار داریم و به عنوان کم تجربه ترین تیم در این رقابتها شرکت می کنیم. بدون تردید کادر فنی، تیم های چین، چین تایپه و هند را آنالیز کرده و برای آنها برنامه دارد. امیدوارم بچه ها در این مرحله هم مانند دوره مقدماتی، سربلند بیرون بیایند و همه مردم ایران را یکبار دیگر خوشحال کنند. ما پتانسیل‌ و استعدادهای زیادی داریم و جایگاه واقعی‌مان این نیست. باید خیلی بالاتر برویم و احتیاج به جهش داریم.

امیرشقاقی با اشاره به نگاه فدراسیون در خصوص بانوان گفت: حرکت های خوبی در چند ماهه گذشته انجام شده است. خوشبختانه اکنون شاهد نگاه برابر در فوتبال بانوان هستیم. حمایتهای عزیزی خادم، رییس فدراسیون فوتبال و موسوی، رییس کمیته بانوان از تیم های ملی فوتبال بانوان باعث شده تا دیگر شاهد تبعیض بین تیم ها نباشیم. امیدوارم این حمایت ها ادامه دار داشته باشد تا فاصله خودمان را با تیم های مطرح در آسیا کمتر کنیم.

کارشناس فوتبال در پایان گفت: فضای مدیریتی خوبی به وجود آمده و اگر ادامه دار باشد و برنامه ریزی بلند مدت اجرا شود، بدون تردید در آینده شاهد اتفاقات بهتری برای تیم ملی بانوان خواهیم بود. آنچه مسلم است با وجود امکانات و شرایطی که در حال حاضر برای تیم ملی فوتبال بانوان مانند پرواز اختصاصی بوجود آمده، این امر انگیزه بچه ها را دو چندان کرده و آنها را دلگرم می کند. دختران ایران پتانسیل این را دارد که موفق باشند. استعداد در فوتبال زیاد است و دختران با استعداد هم از این قاعده جدا نیستند.

انتهای پیام//