شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران

کنایه فرمانده سپاه تهران به برخی مسئولان

ایسنا | فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) گفت: حاج قاسم برای نظام هزینه و حاشیه نداشت. مسئولانی داریم که با تصمیماتشان یا حتی با یک مصاحبه برای نظام هزینه ایجاد می‌کنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سردار حسن زاده در در دومین رویداد ملی - دانشجویی بزرگداشت شهید سلیمانی اظهار کرد: اگر حاج قاسم سلیمانی را از جنبه نظامی بررسی کنیم، فرماندهان دیگری هم هستند که موفقیت‌های خوبی کسب کردند اما آنچه شهید سلیمانی را خاص می‌کند، عملیاتی کردن بسیاری از نظریه‌ها بود که خیلی‌ها با آن مخالف بودند.

سردار حسن زاده تأکید کرد: مکتب حاج قاسم سلیمانی همان مکتب انقلاب اسلامی است. مکتب حاج قاسم کاملا منطبق بر مکتب عاشورا و سید الشهدا(ع) است. بسیاری از شعارهایی که خیلی‌ها آن را نشدنی می‌دانستند، توسط حاج قاسم عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه حاج قاسم به ارتباطش با خداوند توجه می‌کرد و به این موضوع می‌پرداخت، گفت: رابطه حاج قاسم با ولایت و امامت و رابطه حاج قاسم با مردم بسیار مهم است. این سه ارتباط است که او را «حاج قاسم» کرده است. خط قرمز حاج قاسم انقلاب و نظام بود. او معتقد بود که همه دخترها و پسرها فرزند ما هستند. به همین خاطر رهبری فرمودند که او قهرمان ملی است. حاج قاسم در پاسخ به این حرف که شما ملت عراق و سوریه را نجات دادید، گفت که ما برای نجات بشریت قدم برداشتیم. این روحیه باعث می‌شود که او «قهرمان امتی» باشد.

سردار حسن‌زاده افزود: مهم است که امروز مثل حاج قاسم به مسئولان فرمول دهیم. عده‌ای حاج  قاسم سلیمانی را ژنرال برجسته نظامی می‌دانند، بعضی او را شخصیتی عاطفی می‌دانند، عده‌ای هم او را  ولایت‌مدار می‌دانند اما کمتر شنیده‌ایم که حاج قاسم بر علوم سیاسی تسلط داشت. حاج قاسم بر ژئوپولیتیک و ژئواستراتژی تسلط عجیبی داشت.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تصریح کرد: وقتی عده‌ای داشتند در مورد چگونگی خارج کردن رئیس جمهور سوریه از کشور تصمیم می‌گرفتند، حاج قاسم راهبرد و طرح عملیاتی و تاکتیک حفظ سوریه را تشریح کرد. یکی از ژنرال‌های سوری در همان جلسه فریاد زد که دکمه روی اورکت تو به نشان‌های نظامی ما شرف دارد چرا که تو کشور ما را از خودمان بهتر می‌شناسی.

سردار حسن‌زاده گفت: حاج قاسم سلیمانی مجموعه‌ای از این ویژگی‌ها را جمع کرده است. چطور می‌شود که در وجود این شخص این همه برتری می‌بینیم؟ هم‌اکنون اگر بعضی راهبردهای حاج قاسم را مطرح کنیم، عده‌ای مخالفت می‌کنند. ما در سال ۹۳ در جنگ سوریه در قرارگاهی نزدیک حرم بودیم. یکی از رزمندگان از یکی از دستورات حاج قاسم گلایه‌مند بود که ما چرا نباید تشیع را در اینجا تبلیغ کنیم. حاج قاسم با وجود گلایه‌مندی او دستور داد که احدی حق ندارد تبلیغ کند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) ادامه داد: حاج قاسم در ارتباطش و نگاهش با مردم تفاوت قائل نمی‌شد. دایره شهید سلیمانی همه را در برمی‌گرفت. مسیحی‌ها، ایزدی‌ها، سنی‌ها و شیعیان یا هر مذهب و دین دیگری.

وی با استناد به این جمله از شهید سلیمانی که «فرصت‌هایی که در دل بحران‌ها وجود دارد در خود فرصت‌ها نیست به شرطی که نترسیم، نترستید و نترسانیم.» گفت: حاج قاسم حتی در موضوعات معنوی هم فرمول دارد. به عنوان مثال حاج قاسم فرمول شهادت طلبی دارد و آن این است که شرط شهید شدن، شهید بودن است. او در مورد اخلاص معتقد بود که نباید دیده شویم چرا او که باید ببیند می‌بیند. اگر موفقیت مسئولان ما چشم گیر نیست مشکل در آن سه نگاه و رابطه است؛ رابطه با امامت، ولایت و مردم.

سردار حسن‌زاده در پایان گفت: سردار سلیمانی معتقد بود که یکی از مهم ترین شئونات و عاقبت بخیری رابطه با رهبری، این حکیم فرزانه است. حاج قاسم برای نظام هزینه و حاشیه نداشت. مسئولانی داریم که با تصمیماتشان یا حتی با یک مصاحبه برای نظام هزینه ایجاد می‌کنند. یک بار بزرگی گفت که اگر یک کاغذ و قلم به حاج قاسم می‌داد و می‌گفت تو خودت بنویس که چطور تو را عاقبت به‌خیر کنم، نمی‌توانست اینقدر دقیق و متعالی آن را بنویسد. همه این‌ها به خاطر ارتباط حاج قاسم با خدا، ولایت و امامت و البته مردم بود.