به گزارش برنا؛ خشایار نیکزادفر مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی با اعلام این خبر بیان کرد: بر اساس تبصره ۲ ماده ۱ قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری مصوب سال ۸۲، مجلس شورای اسلامی شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی وارث تمامی اموال و دارایی‌های سازمان ایران‌گردی و جهان‌گردی سابق است.

وی افزود: در سال‌های گذشته برخی از این اموال در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار گرفته بود و واحد املاک و مستغلات شرکت با تلاش فراوان سعی در برگرداندن این اسناد به نام شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی داشت.

نیکزادفر با تاکید بر احقاق حقوق وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ادامه داد: با پیگیری‌های انجام‌شده ظرف یک سال گذشته موفق شدیم سند ۱۲۰هزار مترمربع زمین را به نام شرکت انتقال دهیم. 

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی با اشاره به جزئیات اسناد انتقال‌یافته، افزود: انتقال سند دو زمین بایر یکی به مساحت ۸۷هزار و ۵۰۰ مترمربع در مرودشت استان فارس و در جوار تخت‌جمشید و دیگری به مساحت ۱۹هزار مترمربع در استان خوزستان و در منطقه آزاد اروند ظرف یک ماه‌ونیم اخیر انجام شده است.

نیکزادفر ادامه داد: همچنین انتقال سند دو زمین با کاربری اداری در تهران و ساری به ترتیب به مساحت ۴۰۰ و ۲۷۵ مترمربع و سه زمین با کاربری هتل در شهرستان خواف خراسان رضوی به مساحت ۴۲۳۸ مترمربع، در شهرستان بیله‌سوار اردبیل به مساحت ۳۵۲۱ مترمربع و در مشکین‌شهر اردبیل به مساحت ۲۵۴۴ مترمربع انجام شده است.