شهرخبر

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبر داد؛

تزریق یک‌هزار میلیارد تومان برای تکمیل محور اردبیل – سرچم

تزریق یک‌هزار میلیارد تومان برای تکمیل محور اردبیل – سرچم

اردبیل- نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده تلاش می‌کنیم تا یک‌هزار میلیارد تومان منابع مالی را برای تکمیل محور اردبیل – سرچم فراهم کنیم.

علی نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تا یک ماه آینده برای قطعه ۵ و ۶ باقیمانده محور اردبیل – سرچم پیمانکار مشخص شده تا در سخت‌ترین قطعه که شامل تونل‌ها و پل‌هاست کار اجرایی با تلاش پیمانکاران مجرب آغاز شود.

وی با قدردانی از سفرهای متعدد معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه راه‌های وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: با همکاری بنیاد مسکن و یا پیمانکاران توانمند انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر بخش‌های باقیمانده محور ۴ خطه اردبیل – سرچم به پیمان رفته و امکان اجرای قطعات مختلف با تلاش مؤثر و تأمین اعتبار مناسب فراهم آید.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم در سال آینده ۶۰ کیلومتر این مسیر با اقدامات مؤثر پیمانکاران آماده بهره‌برداری شود که برای تکمیل این میزان ۴ خطه در محور اردبیل – سرچم به ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نیکزاد افزود: از محل نفت، تهاتر، قیر و ماده ۵۶ با پیگیری‌های هفتگی نمایندگان استان در مجلس و اعتبارات ملی بودجه سال آینده سعی خواهیم کرد تا یک‌هزار میلیارد تومان منابع برای محور اردبیل – سرچم تأمین کنیم.

وی در مورد بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از راه آهن اردبیل – میانه خاطر نشان کرد: ۱۰۰ کیلومتر از طرفین مسیر تاکنون ریل‌گذاری شده و ۷۵ کیلومتر باقیمانده نیز به سرعت در مرحله ریل‌گذاری است.

نیکزاد پیشرفت عملیات زیرسازی و ایستگاه‌های راه آهن اردبیل را تا ۹۰ درصد اعلام کرد و ادامه داد: تمام تلاش دولت و وزارت راه و شهرسازی بر این است تا در اوایل سال آینده این پروژه آماده بهره‌برداری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: اتفاقی که در این سفر و بازدید معاونین وزیر راه و شهرسازی اتفاق افتاد حضور معاون فنی راه آهن جمهوری اسلامی ایران بود تا به محض تحویل این پروژه به راه آهن، زمینه اجرایی شدن بخش‌های مختلف فنی و ایستگاه‌ها فراهم آید.

نیکزاد بیان کرد: امروز ۵ معاون وزیر راه و شهرسازی میهمان استان اردبیل بود که در بخش‌های مختلف فرودگاهی، راه‌های ارتباطی، راه آهن، بازآفرینی شهری و دیگر طرح‌های اجرایی بازدیدها و مصوباتی را شاهد بودیم که قطعاً در سال‌جاری پیگیری لازم برای تخصیص منابع را انجام خواهیم داد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی همچنین از تأمین ۴ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های بازآفرینی شهری در پارس‌آباد و خلخال خبر داد و گفت: در کنار طرح‌های بازآفرینی شهری در اردبیل و مشگین‌شهر، مقرر شد از محل قیر برای طرح‌های توسعه‌ای در این حوزه منابع مورد نظر اختصاص پیدا کند.