شهر خبر
  • بین الملل 2
  • پیام جانشین مرکل به مناسبت سال نو میلادی

    صدراعظم جدید آلمان در اولین پیام سال نو میلادی، بر چالش‌هایی که سیل و پاندمی در سال ۲۰۲۱ به آلمان تحمیل کردند، اشاره کرد. او گفت: اگر که در کنار هم باشیم، قادر خواهیم بود تا بر تغییرات مهم عصر خودمان تسلط یابیم.

    پیام جانشین مرکل به مناسبت سال نو میلادی

    به گزارش مُنیبان از پایگاه دویچه وله، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در اولین سخنرانی سال نوی خود گفت که تحت کنترل گرفتن پاندمی کروناویروس "یک وظیفه مهم در سال جدید خواهد بود."

    شولتس با اشاره به اینکه چالش‌های متعدد و رو به رشدی پیش روی آلمان و مابقی جهان قرار دارد، گفت: ما در آستانه یک دهه جدید هستیم. عصر جدیدی در حال طلوع است. عصری که اگر ما به شکلی فعال آن را شکل بدهیم، موفقیت‌آمیز خواهد بود. چون اگر ما همچنان مصمم باقی بمانیم و سرنوشت خودمان را در دستان خودمان بگیریم، می‌توانیم تغییری ایجاد کنیم.

    او با بیان اینکه "بزرگترین آرزوی من برای ۲۰۲۲ این است که همچنان در کنار هم بمانیم" سخنرانی خود را ادامه داد.

    اظهارات شولتس در شرایطی مطرح می‌شود که با ورود جهان به سال جدید میلادی پاندمی کرونا همچنان قربانی می‌گیرد، تغییر اقلیمی یک خطر رو به رشد شده است، صدها تن در سیل‌های مرگباری که غرب و شرق آلمان را در تابستان درنوردید، جانشان را از دست دادند و تنش‌ها در امتداد مرز اوکراین – روسیه مایه نگرانی جهانی شده است.

    اما با وجود اوقات آشفته‌ای که جهان در ۱۲ ماه گذشته شاهد بوده، شولتش گفت که آلمان می‌تواند با این چالش‌ها از طریق همکاری در کنار هم حتی در تاریک‌ترین دوران‌ها غلبه کند. او گفت: این روزها، برخی از مردم گلایه می‌کنند که جامعه ما "دو دسته" شده است. این فرصت را مغتنم می‌شمارم و به صراحت می‌گویم که خلاف آن واقعیت دارد؛ کشور ما متحد ایستاده است.     

    اولاف شولتس گفت: همگی ما مطلع هستیم که این پاندمی هنوز به پایان نرسیده و سویه امیکرون این وضعیت را پیچیده‌تر کرده است. بسیاری از شما می‌پرسید که این چه معنایی دارد و بعد چه اتفاقی خواهد افتاد. به شما قول می‌دهم که ما به سرعت و قاطعانه به آن پاسخ دهیم. همچنین مقابله با تغییر اقلیمی اولویت دولت آلمان در سال جدید است.

    رهبر دولت جدید آلمان همچنین گفت که در کنار اتحادیه اروپا برای مقابله با چالش‌های روزافزون سیاست خارجی که جهان با آنها روبروست، کار خواهد کرد. صدراعظم آلمان گفت: همکاری بین‌المللی اهمیت دارد. در جهانی که به زودی ۱۰ میلیارد نفری می‌شود، صدای ما تنها در صورتی شنیده می‌شود که در کنار دیگران باشیم.

    شولتس با بیان اینکه آلمان از اول ژانویه رئیس دوره‌ای گروه هفت است، تاکید کرد که "تبدیل این گروه به پیشگامی برای اقتصاد سبز و یک جهان عادل" را اولویت قرار می‌دهد. اولاف شولتس همچنین از آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان بابت گذار "نرم و دوستانه" قدرت قدردانی کرده و گفت این "نشان‌دهنده قدرت جامعه ماست."