شهر خبر
  • سیاسی 2
  • راهکارهای توسعه روابط میان ایران و ترکیه بررسی شد

    جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع «راهکارهای توسعه روابط اقتصادی با کشور ترکیه» به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و با حضور اعضای ستاد، مرکب از معاونین اقتصادی دستگاه های ذیربط برگزار شد.

    راهکارهای توسعه روابط میان ایران و ترکیه بررسی شد

    به گزارش منیبان، در این جلسه مدیر کل مدیترانه و شرق اروپای وزارت امور خارجه از اهمیت توسعه روابط با ترکیه صحبت کرد و از دستگاه های مسئول ذیربط تقاضا کرد پیشنهادات خود در خصوص ارتقا روابط اقتصادی با ترکیه و حل چالش های پیش رو را ارائه کنند.

    در این نشست در خصوص مسایل مالی در روابط ایران و ترکیه و مشکلات و چالش‌های مربوط به حوزه مالی و چگونگی رفع آن و نیز گسترش روابط تجاری دو کشور تبادل نظر شد.

    همچنین در این نشست مساله انرژی، برق و مشکلات مالی و اختلاف نظر در این خصوص و نیز طرح‌های مشترک میان ایران و ترکیه مورد بحث و ارزیابی قرار گرفت.

    صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در پایان نشست مسایل کشاورزی، استاندارد و روزآمدکردن قراردادها و تفاهم نامه‌های تهران - آنکارا در این حوزه و صدور فناوری های نو از جمله در تولید تجهیزات پزشکی به ویژه در حوزه محصولات "نانو" و "بیو "  را از موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه برشمرد.

    در این جلسه همچنین درخصوص تدوین برنامه جامع همکاری‌های ایران و ترکیه و موافقت نامه تجارت ترجیحی و تراز تجاری دو کشور هم اندیشی شد.