شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کودکان
  • بین الملل 2
  • هشدار یونیسف در مورد کودکان افغان

    صندوق کودکان ملل متحد " یونیسف " سال جدید میلادی را برای کودکان افغانستان از نظر اقتصادی و امنیت غذایی سالی پرچالش و رنجبار توصیف کرد و از همه طرف‌ها در این کشور خواست که به خشونت علیه کودکان پایان دهند.

    هشدار یونیسف در مورد کودکان افغان

    به گزارش مُنیبان از طلوع نیوز، یونیسف در آخرین گزارش خود در مورد نقض حقوق کودکان در مناطق درگیری جهان اعلام کرد که در ۱۶ سال گذشته بیش از ۲۸ هزار و ۵۰۰ کودک در افغانستان قربانی خشونت ها شده اند.

    به گزارش صندوق پیشتیبانی از کودکان سازمان ملل متحد، شمار کودکان جان باخته در افغانستان، ۲۷ درصد کل قربانیان کودک در جهان را در بر می گیرد.  

    به گزارش یونیسف با گذشت هر روز، فقر و ناتوانی های اقتصادی در افغانستان بیشتر می‌شود و کودکان بیشتری به سوی تغذیه نیز گرفتار می شوند.

    این نهاد سازمان ملل پیش بینی کرده است که تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی سه میلیون و دویست هزار کودک زیر پنج سال درافغانستان، با کمبود شدید غذا و سوی تغذیه روبه رو خواهند شد.

    آسونتا چارلز مدیر عمومی سازمان مدد رسان "ورلد ویژن" گفت: اوضاع در افغانستان بویژه برای کودکان در رنج هستند رو به وخامت است. چه رنجبار است که می بینیم خانواده‌ها حاضر هستند فرزندان خود را بفروشند تا دیگر اعضای خانواده را سیر کنند.

    وی ادامه داد:  زمان آن است تا جامعه بشردوستانه به پا خیزد و در کنار مردم افغانستان بماند.

    هنریتا فور مدیر اجرایی یونیسف نیز گفت: بی اعتنایی به حقوق و وضعیت معیشتی کودکان سال به سال افزونتر می شود و کودکان بی گناه  در رنج هستند و می‌میرند. باید هر کاری را که ممکن است باید  انجام داد تا آنان  از آسیب در امان باشند.

    وی افزود: من از همه طرف‌های درگیر می خواهم که به حملات به کودکان پایان دهند، از حقوق آن‌ها دفاع کنند و برای راه‌حل‌های سیاسی صلح‌آمیز تلاش کنند.