شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوری#آتش#آتش بس
  • بین الملل 2
  • مصر خواستار آتش بس فوری شد

    مصر به عنوان میانجی توافق آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین از ساعات اولیه صبح شنبه تماس‌هایی با جنبش حماس و طرف صهیونیستی برای جلوگیری از تشدید تنش و درگیری مجدد در غزه در پی شلیک دو راکت از این باریکه به سمت تل آویو و حولون داشته است. قاهره خواستار آتش‌بس فوری شد.

    مصر خواستار آتش بس فوری شد

    به گزارش مُنیبان، روز شنبه دو راکت از نوار غزه به سمت تل آویو شلیک شد که به مناطق ساحلی اصابت کرد. 

    توضیح حماس مبنی بر اینکه شرایط بد جوی مسبب شلیک این دو راکت بوده، مصر و رژیم صهیونیستی را قانع نکرد.

    اصحاب رسانه اسرائیلی و شهرک‌نشینان اشغالگر از طریق شبکه‌های اجتماعی ارتش را تشویق به پاسخ به این حمله راکتی کردند.

    پیشتر، چنین توضیحاتی برای مصر و رژیم صهیونیستی قابل قبول بود اما اکنون در سایه تهدیدهای حماس و دیگر گروه‌های مقاومت علیه رژیم صهیونیستی، به نظر می‌رسد که شلیک این دو راکت عمدی و برای رساندن پیام‌هایی متعدد بوده است.

    پیام نخست این است که حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی بیش از این محاصره، در تنگنا قرار دادن غزه و تاخیر در روند بازسازی این باریکه را نمی‌پذیرند و دومین پیام در رابطه با اسیر هشام ابو هواش است که از ۱۳۸ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده و طی ساعات اخیر وضعیت سلامت او به شدت رو به وخامت نهاده است.

    در تازه‌ترین تهدیدها، جنبش جهاد اسلامی به رژیم صهیونیستی هشدار داد که در صورت ادامه بی‌توجهی دشمن صهیونیستی به وضعیت این اسیر، تمامی گزینه‌ها برای مقاومت روی میز خواهد بود.

    این در حالی است که برخی منابع در غزه هفته گذشته در گفت و گو با «العربی الجدید» عنوان کردند که گروه‌های مقاومت بر تشدید تدریجی اوضاع در صورت ادامه تعلل رژیم صهیونیستی و تاخیر در بهبود اوضاع غزه و بازسازی این باریکه توافق کرده‌اند.

    گروه‌های مقاومت تا اواسط ماه جاری به طرف‌های واسطه مهلت داده‌اند تا رژیم صهیونیستی را برای عمل به تعهدات خود به موجب توافق آتش‌بس در غزه تحت فشار قرار دهند در غیر اینصورت گزینه‌هایی دیگر را در پیش خواهند گرفت.

    رسانه‌های عربی منطقه روز شنبه گزارش کردند که قاهره خواستار آتش‌بس فوری و بی‌قید و شرط برای جلوگیری از تشدید تنش بین اسرائیل و گروه های فلسطینی شد.

    بر این اساس، مقامات امنیتی مصر از تل‌آویو خواستند حملات نظامی خود را متوقف کند تا از وخامت اوضاع بین دو طرف جلوگیری شود. این اطلاعات همچنین تایید می‌کند که مقامات مصری برای دستیابی به یک آتش بس بی قید و شرط، خط ارتباطی را با همه طرف ها باز کردند و از حماس خواستند تا برای جلوگیری از تشدید اوضاع، خویشتنداری کند.

    در مقابل، رژیم صهیونیستی از میانجی‌گران خواست که حماس شلیک موشک را متوقف کند، در غیر این صورت عملیات نظامی در نوار غزه ادامه خواهد یافت.

    ارتش صهیئونیستی بامداد یکشنبه، با ۱۲ موشک، سایت القادسیه در غرب شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه را بمباران کرد.

    ارتش اسرائیل پیش‌تر اعلام کرده بود در پاسخ به دو موشک پرتاب شده از نوار غزه که در دریا سقوط کرده‌اند، دست به حمله خواهد زد.