شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#محیط زیست#جدید#پردیس#پایان سال

ضربه بزرگ محیط زیست به شهر جدید پردیس/هزینه ساخت تصفیه‌خانه ۱۰ برابر شد


ضربه بزرگ محیط زیست به شهر جدید پردیس/هزینه ساخت تصفیه‌خانه 10 برابر شد

عضو هیئت مدیره عمران پردیس با بیان اینکه "موانع محیط زیست برای ساخت تضفیه‌خانه شماره ۲ ضربه بزرگی به محیط زیست کشور زد"گفت: لاگون‌های این تصفیه‌خانه تا پایان سال ساخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ابراهیم نظری نیا  اظهار کرد: حدود 80 درصد از فاضلاب شهر جدید پردیس در فازهای 5، 9 قدیم و جدید و 11 در حال مدیریت است.

وی ادامه داد: این فاضلاب با صرف هزینه‌های هنگفت به تصفیه‌خانه موجود شهر پردیس منتقل شده است. خط انتقال فاضلاب حدود 15 درصد پردیس یعنی به اندازه 10 هزار واحد مسکونی در فاز 8 به حاشیه روستای باغکمش منتقل شده است.

وی افزود: در این منطقه در حال ساخت 2 لاگون (حوضچه) برای هوادهی هستیم تا این فاضلاب به رودخانه‌ها و مسیل‌های منتهی به سد ماملو نشود.

عضو هیئت مدیره عمران پردیس در خصوص تاخیر در ساخت تضفیه‌خانه شماره 2 پردیس اضافه کرد:‌ حدود 8 سال محیط زیست مانع جانمایی و شروع عملیاتی اجرایی این تصفیه‌خانه شدند. این پروژه سال 92 با برآورد هزینه 50 میلیارد تومانی به مناقصه رفت، سال گذشته سرانجام پس از 7 سال پیگیری سازمان محیط زیست با ساخت تضفیه‌خانه در همان نقطه موافقت کرد.

نظری‌نیا با بیان این‌که دولت و مردم به دلیل این تاخیر زیان دیدند، گفت: ما نتوانستیم پروژه را به‌موقع شروع کنیم و بخشی از فاضلاب وارد محیط شد، به همین هزینه‌های مردم و دولت برای ساخت این پروژه به حدود 500 میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گفته وی، خط انتقال فاضلاب از فاز 8 به نزدیکی پروژه اجرا شده، ضمن این‌که ساخت لاگون‌ها تا پایان به اتمام می‌رسد.

وی تاکید کرد: به این ترتیب 15 درصد فاضلاب فاز 8 مدیریت شود. همه دستگاه‌هایی باعث شدند پروژه مذکور با تاخیر مواجه شود از جمله محیط زیست ضربه بزرگی به محیط زیست کشور و منابع دولتی زدند.

انتهای پیام/