شهر خبر
  • بین الملل 2
  • سخنگوی نیروهای مسلح یمن:

    12 هزار کیلومتر مربع را در سال 2021 آزاد کردیم

    سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که عملیات نیروهای مشترک این کشور در طی سال ۲۰۲۱، منجر به آزادسازی ۱۲ هزار کیلومتر مربع شد.

    12 هزار کیلومتر مربع را در سال 2021 آزاد کردیم

    به گزارش منیبان، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، امروز نتیجه عملیاتهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور در سال ۲۰۲۱ را تشریح کرد.

    شبکه خبری المسیره به نقل از سریع گزارش داد، عملیات نیروهای مشترک یمن در طی سال ۲۰۲۱، منجر به آزادسازی ۱۲ هزار کیلومتر مربع شد.

    وی با بیان اینکه نیروهای مسلح یمن طی سالهای ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱، از فاز دفاعی، وارد فاز هجومی شدند، گفت: «نیروهای مسلح یمن، بیش از ۲۲۳ بار حملات ائتلاف متجاوز [سعودی-اماراتی] را دفع کردند».

    سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اشاره به سرنگونی ۱۲ فروند پهپاد آمریکایی «سکن ایگل» در خاک این کشور، تصریح کرد، نیروهای یمن، ۱۹۴ عملیات هجومی را علیه مزدوران ائتلاف متجاوز انجام دادند.

    سریع با اشاره به اینکه مجمع عملیاتهای زمینی نیروهای یمنی به ۴۰ هزار و ۱۲۶ مورد رسیده است، خاطر نشان کرد، در جریان این عملیاتها، هزار و ۵۲۷ نفر از نیروهای دشمن کشته شدند.

    وی با بیان اینکه ارتش یمن در سال ۲۰۲۲، از موشکهای جدیدی استفاده خواهد کرد، تصریح کرد: «نیروهای ما موفق شدند بیش از ۱۷۰۰ عنصر وابسته به ائتلاف سعودی را از پای درآورند».

    این مقام یمنی با تأکید بر اینکه پهپادهای یمنی چهار هزار و ۴۹۷ عملیات را انجام داده‌اند، خاطر نشان کرد، در سال گذشته، ۷۵۴ مزدور سودانی کشته و زخمی شدند.

    سریع با اشاره به اینکه در عملیات نیروهای یمنی، بیش از ۲۴  هزار مزدور کشته و زخمی شدند، تصریح کرد، با موشکهای زلزال-۱، دو هزار و ۲۹۸ عملیات انجام شد.